כבר בחודש אפריל השנה חשפנו את המערכת החדשה של GoPro המיועדת לתת מענה לצילום 360 מעלות (ראה ידיעה באתר AV), כעת עם התקרבות מועד האספקה פרסמה החברה פרטים נוספים לגבי המערכת GoPro Omni.

מהו Omni?
Omni הנו מתקון לשש מצלמות Hero 4 Black המיועד לצילום של מציאות מדומה, 360 מעלות. בתוך המתקון יש לוח אם המוודא סנכרון בין המצלמות, דבר חשוב מאוד בצורכי ההדבקה של התמונות השונות המופקות על ידי כל מצלמה. מצלמה אחת היא המצלמה המובילה וכל שאר המצלמות עוקבות, כך שהמשתמש צריך רק להפעיל מצלמה אחת. יכולת שליטה ב-WiFi עובדת גם היא. חשוב לציין כי החברה משווקת גם ערכה הכוללת את המתקון ואת המצלמות כערכה.

GoPro Omniאילו מצלמות מתאימות?
המתקון תואם רק למצלמת הדגל של החברה Hero 4 Black. המערכת אינה תואמת לדגמים ישנים יותר או לגרסת הכסף.
על מנת לשלב את המצלמה במתקון יש צורך לבצע עדכון חומרה למצלמה. עדכון זה ישפיע על הביצועים של המצלמה אם מפרידים אותה מהמתקון. ניתן יהיה להפעיל את המצלמה עצמאית אבל זווית הראייה שונה וכן קצב הצילום.

מה איכות הצילום?
יציאת הווידאו של המתקון תהיה באיכות 8k בקצב של 25/30 תמונות בשנייה או 6k (5.7k) בקצב צילום של 50/60 תמונות בשנייה. קיימת אפשרות של צילום גם ב-4k. החברה ציינה כי בעתיד יהיה ניתן לצלם 4k בקצב של 100 תמונות בשנייה (כאשר החברה מציינת את האיכות הכוונה לכל תמונת 360 מעלות ולא 8k x 6).

האם ניתן לראות וידאו בזמן אמת?
המידע מוקלט על שישה כרטיסי מיקרו SD, כך שלGoPro Omniא ניתן לראות בזמן הצילום את המידע (כמו שקיים ב-Nokia Ozo).
כאשר המשתמש מפעיל את ההקלטה במצלמה המובילה, המצלמה בודקת שכל שש המצלמות קיימות עם כרטיס וסוללה ומסנכרנת את ההגדרות של המצלמה לפני תחילת הצילום. נורות ירוקות/אדומות נותנות חיווי למצב כל מצלמה.

תהליך העבודה והתוכנה:
לאחר הצילום תוכנת הייבוא Omni Importer משמשת לצורכי ניהול התכנים. במקביל לקובצי הווידאו MP4 מוקלטים קובצי LVR (קבצים באיכות נמוכה) לצורכי צפייה מיידית.
עם התוכנה ניתן לבצע הדבקה של הצילומים ממצלמות שונות כולל אפשרות של תיקון צבע, ייצוב דיגיטלי ועיבוד לאיכות הנדרשת (2k/4k/Cineform8k). מהירות התצוגה והעיבוד תלויה במהירות המחשב. לצורכי כוונון עדיין ניתן להשתמש בתוכנת Kolor Autopano Video. קיים גם תוסף לתוכנת פרמייר פרו של אדובי.

סוללות וטעינה:
כל מצלמה זקוקה לסוללה. לדברי החברה, כאשר משתמשים במתקון זמן הסוללה גדל, בגלל מסגרת האלומיניום העוטפת את המצלמה והעדשה המפיצה את החום בצורה שווה. ניתן לטעון את כל הסוללות ללא צורך לנתק אותן מהמצלמות ומהמתקון על ידי כניסת מתח הקיימת במתקון. לרוכשים את הכול הערכה מסופקת עם remote battery charger (חיבור של המצלמה ל-USB).

מחיר:

  • מחיר המתקון – 1,500 דולר
  • מחיר ערכה הכוללת את המצלמות, מזוודה, אביזרים – 5,000 דולר

מועד אספקה – 17 באוגוסט

מקור המאמר