אין חולקים על כך שאפסון מובילה מאז 2001 את שוק ה-LCD  העולמי . משנת 2007 היא המובילה גם של השוק בישראל. השבוע, באירוע השנתי של אפסון ישראל לתחום המקרנים, הקרינו נציגי החברה תמונות מקבילות של תמונה אחת, דרך 4 מקרנים שונים, וביקשו מהנוכחים, שלא ידעו מהו המקרן מאחורי כל תמונה – להצביע בעד הטובה ביותר מבחינת צבע, ניגודיות, פרטים וכדומה. המקרן של אפסון זכה במקום הראשון. זאת למרות שאפסון נכנסה לתחום המקרנים רק בשנים האחרונות.


אפסון מדגישה תמיד את הטכנולוגיה שבה היא משתמשת – 3LCD, לעומת מקרני DLP אחרים. "אפסון מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים", מסבירה קרלה קונקה, מנהלת מוצרי ההקרנה. "הראשון הוא תחום החינוך, שבו את מקום הלוח גיר, תופסים יותר ויותר לוחות אלקטרונים מבוססי מקרנים. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת הקרנה על מסך 100 אינץ ממרחק של 60 ס"מ, וכך המורה יכול להציג את התכנים על הלוח, מבלי שיסתיר בגופו את ההקרנה.  המורה יכול לתפעל את המערכת באמצעות עט ובקרוב גם במגע אצבע.


”התחום השני הוא מקרנים לקולנוע ביתי והשלישי הוא מקרני AV מקצועיים שמספקים יכולות הקרנה מגוונים, כמו על זוויות, יצירת תמונה גדולה ממספר מקרנים וכדומה.


 


"בתחום של מכירת מוצרים לייצרנים אחרים – OEM – אנו מייצרים למשל 85% מלוחות LCD בשוק העולמי., בפועל כבר יצרנו עבור לקוח לוח LCD באיכות 8k. אבל לפי שעה אין לנו כוונה לייצר מקרני 8k. לעומת זאת אני צופה שנראה מקרן באיכות 4k עוד השנה.


"בגדול, אפסון שואפת לתת מענה לשוק רק כשהטכנולוגיות בשלות. יחד עם זאת אפסון לא תכנס לשוק של מכירות מצומצמות, כמו, למשל, מקרנים לבתי קולנוע. כמו כן אנחנו לא מתכוונים להכנס לתחום של מקרנים הנמכרים בכמויות נמוכות כמו מקרנים לבתי קולנוע ועוד… לוקח לפחות שנתיים ומהרגע שחושבים על המקרן ועד שהוא נמצא במשאית להפצה.


 


ומה קורה עם מקרני תלת מימד?


"המצב כיום מראה שמקרני תלת ממד מבוקשים רק על מי שבאמת 'חולה' על האפקט הזה. גם אז רוב הזמן משמש מקרן התלת ממד להקרנת סרטים דו ממדיים. חוץ מזה, עיין אין בעולם מבחר גדול של סרטי תלת ממד. גם אנשים לא כל כך אוהבים להרכיב משקפיים כשהם צופים בסרט תלת ממד. המשקפים האקטיביות מיועדות להקרנה בבית וגם אם למשפחה יש 3 או 4 זוגות משקפיים, הם עדיין לא יכולים לחלוק את החווית הצפייה עם אנשים נוספים בסלון.שלא לדבר על כך שהמשקפיים עצמן עדיין יקרות.


 


"לכן לדעתי התלת ממד משמש כיום יותר בתחומים מקצועיים, ככלי עבודה, לא ככלי בידור.  אני רואה את התחום יותר בצד המקצועי של התלת מימד ככלי עבודה לא ככלי בידורי.  הפריצה לתכנים תלת מימדים תתרחש רק כשנוכל לצפות בסרט תלת ממד ללא משקפיים. זאת ועוד – בתמונה תלת ממדית האיכות צריכה להיות 32k כדי להציג תמונה תלת ממדית ללא משקפיים למקסימום של 10 משתתפים. אבל אנחנו עדיין רחוקים משם…"