מסקר שקיימה חברת V-S-M הפועלת בתחום התוכן השיווקי באינטרנט, עולה כי סרטוני הוידיאו המשולבים בתכנים מערכתיים באתרי חדשות ופורטלי מידע, מחליפים תכנים טקסטואליים רגילים. כאשר מופיעה צלמית וידאו ליד כתבה, יגדל משמעותית אחוז הכניסה אליה עד שיעור של 85%. הנתונים נאספו באמצעות למעלה מ-300 שאלונים עליהם ענו בני 19-45 מרחבי הארץ. V-S-M היא ספקית תכני וידאו של פורטל האינטרנט MSN בו היא מפעילה את ערוץ MSN – מגזין הכולל 9 מדורים ועד כה מקיף כ-90 סרטונים שונים.


עוד עולה מהסקר כי ישנה עדיפות ברורה לתכני וידאו בנושאי בריאות, כושר ותזונה (42%) אופנה וטיפוח (38%) ואלכוהול (30%). סרטונים בנושאי סגנון חיים זוכים לעניין רב ביותר עם תמיכה גורפת של למעלה מ-75% מהעונים לסקר. מתוך המתעניינים בתכני סגנון חיים ישנה חלוקה כמעט שווה בין צעירים (47%) וצעירות (53%). ההתעניינות בנושא זה יורדת עם הבגרות. כ-87% מהנדגמים עד גיל 28 יצפו בסרטונים מסוג זה כשהחל מגיל 29 יורד אחוז הצפייה – בני 45 מתעניינים בתחום זה בשיעור של 35%. התייחסות דומה נוגעת לתחום הכושר הגופני. טיפוח לעומת זאת זוכה להתעניינות גבוהה יותר אצל נשים (68%) בנות 24 ומעלה. בקטגוריית סרטוני ההדרכה נרשמת התעניינות של כ-30% מהציבור.

אלדד סומך, מנכ"ל משותף V-S-M: "כדאיות הפקת סרטון וידאו נמדדת לפי הענות של לפחות 35% מהציבור. הסקר אפשר לנו לקבל תמונת מצב על הנושאים המעניינים ביותר את קהלי היעד שלנו בשלב הזה ולהתאים עבור לקוחותינו את תוכנית החשיפה המתאימה ביותר עבורם. בדרך זו יכולות החברות להציג תכנים מלמדים ומעשירים המספקים את סקרנות קהלי היעד באופן ישיר ובלתי אמצעי".