ARRI השיקו בתערוכת NAB השנה את מצלמת Alexa Mini (ראה ידיעה באתר AV) שמטרתה הייתה למזער את מצלמת האלקסה על מנת לאפשר למפיקים המצלמים במצלמת אלקסה לצלם באותה איכות אבל במקומות קטנים ובעייתיים יותר שלא אפשרו להכניס את המצלמת האם. מספר מפיקים כבר התנסו במצלמה, להלן ההתרשמויות:


 


מנהל הצילומים Paul Sommers השתמש במצלמה זו בעבור סדרת הדרמה של FOX "אימפריה":


"למרות שזו הייתה אחת המצלמות הראשונות בשוק", אומר פול, "כעת יש לנו כל מערכת הצילום עם אביזרים כולל Cine Tape Measure Control שעוזרי הצילום ממש אוהבים. השתמשנו במצלמה בעיקר בצילומים עם סטדיקאם, מנוף או עם גמבל ידני. כל דבר שמאפשר למצלמה להיות קלה יותר עוזר למפעיל."


Sommers מספר על ההתרשמות שלו מהמצלמה: "עכשיו, לאחר שעבדתי עם המצלמה, מצאתי שיש למצלמה יכולות שלא קיימות ברוב מצלמות אלקסה הסטנדרטיות. יש לה יותר תחום דינמי, כמעט stop אחד יותר. זה לא רק החיישן – זה כל האלקטרוניקה ש-Arri שילבו מאחורי החיישן שעושה את ההבדל. כיום אין לי כל חשש להשתמש במצלמה כמצלמה מובילה בצילומים."


מבחינת חסרונות במצלמה הוא מציין: "כמצלמה משנית (B-camera) היו חסרות להם יציאות מתח, אבל ידוע לי שיש מתקנים של חברות אחרות שמספקים את הפער הזה. חוץ מזה המצלמה הייתה אמינה מאוד."


 


מנהל הצילומים Richard Rutkowski השתמש במצלמה זו לצילום הסרט "מנהטן" שמשודר ב- :WGN America"השתמשנו במצלמה כמצלמה שלישית בשילוב עם סטדיקאם בתחילת 2015, מכיוון שניתן להקליט ARRIRAW נוכחנו לדעת שהיא יעילה ממצלמות Arri אחרות, למרות שהיא מצלמה קטנה יותר."


Rutkowski מצא דרכים לנצל את יתרון הגודל: "חשבתי על צילום מכף יד, ולהסליק את המצלמה במקומות שונים ברכב. תמיד ישנו הצילום שאתה רוצה לחבר מצלמה לגג של הרכב או להחביא את המצלמה בפינה. במצבים אלו המיני מצטיינת."


עם עבודה של פחות משנה המצלמה כבר החזירה את העלות. "במשך השנה התאמתי את המצלמה כך שתתאים לסגנון הצילום שלי, וכעת אני משתמש במצלמה לשתי תוכניות טלוויזיה. כאשר אני לא משתמש במצלמה אני משכיר אותה."


 


המפיקים Casey Warren  ו- Danielle Kriegerמ-Mindcastle Studios צילמו סרט קצר, “The Journey”. הם מספרים: "עבדנו עם Michael Jonas מחברת ARRI בשנה האחרונה על מנת לעזור לתכנן את ה-Alexa Mini", אומר Warren, "והוא היה פתוח להצעות שלנו."


 


בסרט The Journey השתמשו בשלוש מצלמות אב טיפוס של  Alexa Miniכמצלמות המובילות, "חיפשנו מצלמה בגודל של DSLR אבל עם הרבה יותר יכולות", אומר Krieger.


"עכשיו, כשגרסת התוכנה ליחס מסך היא 4:3, ניתן להשתמש במצלמות אפילו לסרטי קולנוע על מנת לצלם צילום אלומורפי", מסביר Warren, "ובסופו של דבר יהיה ניתן להקליט ישירות על כרטיס CFast 2.0 בתוך המצלמה. עם המדיניות של Arri לעדכון התוכנה והחומרה, אין ספק שנקבל מצלמה אחרת לחלוטין."


Danielle Krieger מתרשם מאוד מהפילטרים הממונעים ND הקיימים במצלמה (0.6, 1.2, 2.1). "זה ממש אדיר", היא אומרת, "אנחנו השתמשו בהם בכל הצילומים. המשמעות היא שלא צריך להוסיף פילטרים לפני העדשה ולא צריך לשנות את T-stop על מנת להתאים את הצילום הקודם."




 


August Thurmer, מנהל צילומים עצמאי מלוס אנג'לס לפרסומות, שהשתמש במצלמה במשך חודשיים לפני הריאיון. במסגרת זו עסק בצילום לפורד ומזדה ספורט בנוסף לסרט דוקומנטרי ל- Levis ופרומו לביגוד של Patagonia.


"השתמשתי במצלמה כמצלמה מובילה בגלל היכולות ש-Arri שילבו כגון קצב צילום מהיר ופילטרים ND פנימיים שחסכו לי הרבה זמן.


הדבר היחיד שהיה חסר לעומת המצלמות הגדולות הוא חוסר אפשרות של הימצאות ההגדרות על גוף המצלמה, אבל ניתן לשנות את ההגדרות בעינית או לשלוט על המצלמה ב-WiFi ממחשב נייד. בשלב זה, כשהתרגלנו למצלמה וליחידה WCU-4 המאפשרת שליטה אלחוטית, המצלמה קלה להפעלה."


הוא מוסיף: "אהבתי את החוזק של מצלמת האלקסה. כאשר אני מצלם פרסומת לרכב וצריך למקם את המצלמה לצילומי מרוץ זה ייתן הרבה יותר השפעה עם מצלמת אלקסה. אבל אם צריך להכניס את המצלמה לתוך הרכב או לחבר אותה לדלת, לחבר ללוח המחוונים, מצלמת המיני תשתלב בצורה שאף מצלמה אחרת לא מסוגלת. 


הנקודה החשובה היא שהצילומים ללא הפסד איכות. מכיוון שאני בא מתחום הפילם, אני מופתע מאוד מאיכות המצלמות של Arri.


הוא מציין שהיה רוצה לראות מחבר חזק יותר לעינית, כמו בכל קו המוצרים של החברה. מצלמה המיני משתמשת במחבר דומה ל-HDMI. המצלמה הנה מצלמה מצוינת למי שמחפש מצלמת קולנוע בגודל קטן.


 


למקור המאמר