סרטי מדע בדיוני פופולריים יותר ויותר – מ"מלחמת העולמות" ועד הסרט החדש, "בלייד ראנר". אין מדובר רק בסרטים הוליוודיים עתירי תקציב, אלא גם מפיקים עצמאים (ראה ידיעה באתר AV על הסרט I Dare You הישראלי של אלי קליין).
הסרט Hyperlight (מתח בחלל) צולם על ידי מנהל הצילומים סימרן דוון (Simran Dewan) עם מצלמות URSA Mini 4.6K ו-URSA Mini Pro. הסרט בוים על ידי אן נוויין (Anh Nguyen) (Akira Project, Temple).

בראש ובראשונה, תכנון הצילומים היה בחשיבות עליונה, במיוחד בהתחשב בכך שרובם הגדול התקיים בגבולות מוגבלים של חללית. תנועת המצלמה שיחקה תפקיד חשוב בכל עבודתו של דוון.
הסרט – מותחן העוסק בשני אסטרונאוטים שמבינים מהר שאין הם לבדם על ספינת החלל שלהם. דבר הצריך תנועת מצלמה מהירה, מעבר על פני החדרים והמסדרונות ליצירת מתח שיתמוך בתסריט.

בגלל שזהו סרט עצמאי מוגבל בתקציב, היה צריך להעביר את אותה מצלמה ממקום למקום. לא פעם צולמה סצנה בסט אחד כאשר מכינים כבר את הסט הבא.
מצלמות URSA Mini חוברו לדולי Chapman Hybrid לראשי חצובה Ronford-Baker Atlas כדי לאפשר תנועה חלקה בכל החללית. "העובדה שהמצלמה קטנה וקלה הייתה מאד יעילה כשהיינו צריכים לצלם בפינות צרות או לעבור מסט אחד למשנהו" הסרט צולם ב4.6K CinemaDNG Raw ביחס דחיסה 3:1 ולוח צבע בסיסי Rec.709.

התאורה הייתה מבוססת על 11 פנסי DMG Lumière SL1 שהיו מפוזרים בכל החללית מה שאפשר לצוות להדליק ולכבות את הפנסים בשליטת DMX עם המעבר של השחקנים.
"אני כמובן דחפתי לצלם בRAW" אומר דוון. "בסופו של דבר יש נגטיב דיגיטלי עבה יותר עם יותר מרחב ומידע לעבודה בפוסט, שזה דבר קריטי במיוחד בסרטים של מדע בדיוני המשלבים כ אפקטים ויזואליים רבים."
"השימוש בשבב 4.6k להפקת הסרט ב4k הייתה החלטה מצוינת – אני מאמין גדול שהדיגום יוצר תמונה טובה יותר בגלל שבב CMOS ותהליך העיבוד (debayering).

הרגישות של המצלמות הוגדרה ב800 ISO למרות שהמדידות בסט היו 500 ISO מה שגרם לחשיפה יתר של 2/3stops והתוצאה הייתה תמונה חלקה. התמונה הייתה טובה וחדה, והעדשות האנמורפיות הביאו את התוצאה הנכונה" בצילום של הדמיות המינטוריות ניצל דוון את הפילטרND  המובנה במצלמה וכך ויתר על matte box ואפשר לעדשה להתקרב לנושא הצילום, כך שיקבל יותר פרטים בתמונה הסופית.

"בתאורה, הייתי להאיר פחות כדי להתאים למראה הרצוי" הוא נזכר "מה שלא ידעתי הוא איך זה יראה, במיוחד עם מקור אור קטן, הסתמכתי על מוניטור 17 אינץ להחליט על הניגודיות והצורה של התאורה"

"היו מספר צילומים עם אורכי מוקד ארוכים אבל כאשר היינו צריכים פרטים ותקריבים השתמשנו בעדשת 18mm Zeiss Super Speed prime. לאחר סיום הצילומים חומרי הווידאו סונכרנו לסאונד והומרו ל DNxHR לעבודת Off line עם תוכנת DaVinci Resolve Studio שבה ערכו את כל תהליכי הפוסט עד להעברה של המסטר 4K DCI.

מאחורי הקלעים