חברת ברודקאסט רכשה לאחרונה מערכת HD מלאה בפורמט 24p דני שפר ממיסדי ברודקאסט, אומר: "תמיד הינו בקצה העליון של הטכנולוגיה וזה טבעי שגם הפעם אנו שומרים על חוד הטכנולוגיה. הציוד החדש יאפשר למפיקים ולצלמים אלטרנטיבה באיכות מדהימה מול איכות הפילם, וכל זאת בעלות נמוכה ביותר…"


 


יואב ברקאי, אחד הבעלים, אמר השבוע כי בתקציב של יותר מחצי מיליון דולר נרכשו מצלמת סוני מדגם HDW-F900, עדשות HD של קנון מדגמי HD21X7.5  ו- HD11X4.7 וכן עדשות של חברת פריים  6, ,10 ,15 ,24, 35. בעקבות הרכישה שודרגה מערכת העריכה של Discreet  מדגם Flame כך שתתאים לעבודה באיכות HD, וכן נרכש דגם משופר של מחשב SGI. בעזרת מערך RAID בנפח של 4 טרה-בייט, ניתן היום ליצור שעתים של חומר באיכות HD, או עשר שעות באיכות SD.


 


"המערכת נותנת לנו חופש מוחלט הודות לאפשרות לשלב בעריכה אחת HD  עם SD. הווידיאו טייפ HD של סוני – דגם 500HDW-F – כולל את כל הכרטיסים שדרושים לעבודה עם מערכות AVID ב-OFF LINE", אומר שפר.


 


"אנו מוצאים בעריכה בפורמט HD יתרונות גדולים, ביניהם האפשרות לעשות זום לחלק מהתמונה. בנסיונות הצלחנו להגיע לזום כפול 5, מבלי שיראה כל הבדל ביציאת הווידיאו. עוד נוכחנו לדעת שלמרות שאנו עורכים להפקות של PAL עדיין יש הבדל באיכות התמונה עם עורכים בHD וממרים ל-PAL רק בסוף התהליך.


 


"את ההמרה לאות PAL אנו עושים אך ורק דרך מערכת Flame ומקבלים תוצאה מצויינת. אין לי ספק שצילום בפורמט HD הוא הדור החדש, שכן עלות לסרטון פרסומת ממוצע שנעשה בפילם (רק חומר גלם, טלסינה, פיתוח, סנכרון לסאונד ושכירות המצלמה) יכולה להגיע ל-10,000 דולר, ואילו צילום בפורמט HD עולה כ-3,000 וגם אין צורך לשלוח חומר למעבדה בלונדון ולהמתין שיחזור…"