Cisco השיקה פתרון תקשורת מאוחד לנתונים, קול ווידיאו. זו מערכת התקשורת הראשונה של סיסקו המבוססת כולה על ארכיטקטורה פתוחה מבוססת SIP המספקת, בנוסף לטלפוניית IP, גם וידיאו ושיתוף מידע במערכת אחת. המערכת תשולב גם עם כלים של מיקרוסופט ויבמ.


לדברי החברה בעקבות המהפכה החדשה בתקשורת העסקית היא משיקה אתCisco Unified Communication System, מערכת מאוחדת המאגדת מוצרים מתחום הקול, הנתונים והווידיאו שתוכננה מראש לייעול התקשורת והתהליכים העסקיים בארגונים מכל גודל שהוא. המערכת כוללת קו שלם של כ-30 מוצרים בתחום הקול, הנתונים והווידיאו.


פתרון התקשורת המאוחדת של סיסקו בנוי בארכיטקטורה פתוחה מבוססת פרוטוקול SIP אשר מסוגלת לספק לא רק טלפוניית IP אלא גם סביבת תקשורת עשירה המשלבת שירותי קול, ווידיאו ושיתוף מידע במערכת אחת. המערכת מסייעת לעובדי הארגון להשיג את משאב התקשורת או הנתונים המתאימים באופן מיידי.


המערכת החדשה מבוססת על SONA – ארכיטקטורת שירותי הרשת החדשה שהוכרזה בדצמבר 2005, פלטפורמה פתוחה וגמישה לתקשורת בזמן אמת המאופיינת בנוכחות, ניידות וברשת מידע תבונית.


במקביל, הודיעה סיסקו בשתי הכרזות משותפות עם מיקרוסופט ויבמ בכנסVoiceCon 2006  בפלורידה, כי המערכת תשלב גם כלים של מיקרוסופט כמו Microsoft Office Communicator 2005 ו-Microsoft Office Live Communications, ושל יבמ Lotus Sametime ותציע חבילות משולבות של המערכת החדשה עם מוצרים אלה ללקוחות החברות.


צ'רלי ג'אן קארלו, סגן נשיא בכיר בסיסקו ומנהל הפיתוח שלה, אומר שהמערכת הזו מבצעת מהפכה באופן שבו היא מאחדת את כל סביבת התקשורת מרובת היישומים (קול, נתונים ווידיאו) למערכת אחת פשוטה וידידותית המאפשרת למקסם את ניצול היישומים, התהליכים והמשאבים כדי לספק יתרונות עסקיים ויעילות גדולים מבעבר לארגונים ועובדיהם".


פורטפוליו המוצרים הכלולים במערכת החדשה כולל את מערכות ההפעלה והניהולCisco Call Manager ו-Cisco Unity, מערכת שיחות וועידה- Cisco MeetingPlace, מערכת ניהול מרכזיות IPCisco IP Contact center. בנוסף למוצרים קיימים אלה, פותחו שלושה מוצרים חדשים:


Cisco Unified Personal Communicator– מערכת תקשורת מאוחדת אישית – מערכת תקשורת חדשה, המקלה על עובדים לשתף מידע בזמן אמת עם עמיתים. למערכת ממשק GUI ידידותי ביותר המאפשר לעובד לבחור בקלות בין יישומי תקשורת. המכשיר החדש מגשר על הפער בין יישומים הנמצאים בשולחן העבודה הממוחשב, הטלפון והרשת. בהשתמשם במידע נוכחות דינאמי שבמערכת, עובדים יכולים לחפש מרכזיות קיימות כדי לאתר מנויים ולהקליק בקלות להתקשרות בקול או בווידיאו ובכך לשוחח עם עמיתים פנים אל פנים. האופי הווירטואלי של רשתות IP מאפשר גם לעובדים מרוחקים ליטול חלק בישיבות אלו.


Cisco Unified Presence Server – שרת נוכחות מאוחד. השרת הזה אוסף מידע מעודכן על סטטוס המשתמש כמו למשל, האם המשתמש עושה שימוש בזמן נתון בטלפון, במחשב האישי או במסוף הוידיאו. השימוש במידע זה, מאפשר ליישומים אחרים לסייע למשתמשים לתקשר עם קולגות באופן היעיל והמהיר ביותר ע"י איסוף והפצה של מידע על המשתמש וזמינותו.


Customer Interaction Analyzer – מנתח אינטראקציות לקוחות.התקן תקשורת אופטימאלי עם לקוחות, בעלי גישה חדשה לניתוח במערכות קונטקט סנטר. המנתח משתמש במידע מאינטראקציות קודמות עם לקוחות כדי לאתר מצוקת לקוחו, מצוקת סוכן מכירות, תבניות מילוליות ועוד. המידע מאפשר לאמן נציגים טלפוניים לקדם עסקים מול לקוחות, ליישם שינויים בתהליכי מכירה ובתרחישי לקוח המבוססים על אינטראקציות קודמות וממצאים, ובסופו של דבר לשפר את הקשר והטיפול בלקוח.


אד מאייר, מנהל מעבדת הבדיקות מאיירקום אומר שמאיירקום בדקה ובחנה את המרכבים המרכזיים ב- Cisco Unified Communication System ואומר שהם מאמינים שסיסקו ביצעה קפיצת צפרדע מעל התחרות שלה במספר תחומים. סיסקו ממשיכה בגישור מעל איי תקשורת באמצעות רשתות ציבוריות של WIFI ו- GSM, יחד עם יצרני התקנים ניידים מובילים כמו RIM ונוקיה.


 


הודעה לעיתונות באנגלית