כאשר חברת ניקון השיקה את מצלמת Z9 עם אפשרות הקלטה של 8k בRAW (נקרא על ידי החברה N-RAW) הדבר עורר עניין רב לאור העובדה שהם ציינו שניתן להקליט בRAW באיכות 8k בקצבים של 60 תמונות בשנייה במצלמה ללא מקליט חיצוני. עד עתה החברה לא פרסמה כיצד היא מתכוונת לבצע זאת.

כעת החברה הודיעה שהיא מתכוונת להשתמש במקודד שהותאם במיוחד למצלמה של intoPix מסוג Tico-RAW.

לדברי גייל רוברוי (Gael Rouvroy), נשיא intoPIX:
"intoPIX גאה לעבוד עם ניקון. אנו חולקים את אותם אידיאליים ותשוקה: אפשרות הפקה של תמונות וסרטונים איכותיים יותר, בכל זמן ובכל מקום בעולם. חווית צילום כפי שלא הייתה מעולם."

מההודעה לעיתונות: "ניקון עשתה את המהלך האסטרטגי הנועז לבחור בטכנולוגיית ה- TicoRAW וכך היא מבצעת קפיצת מדרגה במגבלות המצלמה הקיימות כדי לענות על כל הדרישות המתקדמות והעתידיות של אנשי מקצוע בתחום הצילום, בין אם לשידורי ספורט, סרטים, סרטי דוקו והפקות מאתגרות אחרות. הודות לתוספת זו, מצלמת Z9 החדשה מציעה הקלטת RAW ביעילות גבוהה עד 8k בקצב של 60 תמונות בשנייה (תהיה זמינה דרך עדכון החומרה 2022), תוך שמירה על כל היתרונות של פורמט RAW, והבטחת עיבוד צריכת חשמל נמוכה מאוד ומהירות העברה גבוהה מאוד".

הפורמט מאפשר 54 דקות הקלטה ב8k בקצב של 60 תמונות בשנייה בנפח של 1 טרה, עם דחיסה של 12:1, דחיסה של 2:1 תאפשר הקלטה של 27 דקות וגרסה ללא הפסד ביחד של 2:1 תאפשר הקלטה של 11 דקות ב1 טרה.

הודעה לעיתונות באנגלית
תמונה: CineD