"חשבתי שהרחפן Mavic Pro של DJI הוא קטן, אבל הוא ענק בהשוואה לSpark", כותב פיליפ בלום בסקירה שפרסם באתר. סוף סוף קיבלתי את הרחפן הזעיר הזה שהושק לפני מספר חודשים (ראה ידיעה באתר AV), סוללה נוספת, בקר ומספר מדחפים נוספים הרחפן סופק בצבע לבן זה היה הדבר היחידי שנשאר במכירה הראשונה. DJI סיפקו לי רחפן אדום נוסף וכך יכולתי לצלם את הבדיקה עם אותו סוג של רחפן. הסאונד של הווידאו הוקלט עם מקלט סאונד זעיר DR-10 של Tascam ומיקרופון דש.

אין ספק שהרחפן מיועד לשוק הביתי, ניתן לרכוש אותו ללא בקר ולשלוט עם הטלפון דרך ג'ויסטיק וירטואליים, זה לא נח כיוון שאין משוב חזרה והוא מוגבל ל100 מטר. עם הבקר שדומה מאד לבקר של Mavic Pro ניתן לשלוט עד למרחק של 2 קילומטר.

קיימות מספר מגבלות בשליטה ברחפן.
החיסרון המשמעותי ביותר הוא המצלמה, המייצבת שני צירים בלבד לעומת מה שמקובל כיום שלושה צרים כך שציר הסיבוב אינו מיוצב.
חיסרון משמעותי נוסף הוא שאין פרופילי תמונה, כך שנוצרת תמונה עם חדות יתר, ניגודיות ורוויה גבוהה שמשמעותה היא תחום דינמי מוגבל ואפשרויות מצומצמות לעיבוד צבע. כמו כן, הוא מצלם רק באיכות של 1080p בקצב של 29.97 תמונות בשנייה, בעוד אנחנו צריכים 24 או 25.

אפשרות השליטה עם מחוות היד מהנה, אך בעלת מספר מגבלות, היא מיועדת בעיקר לצילום עצמי של תמונות סטילס, לאור העובדה ששליטה זו אינה קיימת בצילום ווידאו. (על אף שקיים פתרון לעקוף את הבעיה הזו).
האם זה שווה? באופן אישי אני מחבב אותו מאוד ואני אקח אותו איתי הרבה. התמונה לא מדהימה, למשתמשים שרוצים תמונה מדהימה עם רחפן איכותי אני ממליץ על Phantom 4 Pro. אם רוצים משהו נייד וטוב מספיק לאתרי קהילה ולצילומים אישיים אז זהו רחפן בסדר גמור.

למקור המאמר

כל הסרט צולם עם Spark