Tiffen השיקה בתחילת השנה את MRT, סדרה של פילטרים ND משתנים המיועדים לצילומי קולנוע. בווידאו הבא Carey Duffy מסביר כיצד הם עובדים ועל האפשרות של עבודה עם שני פילטרים בשילוב של matte box בגודל 4×5.65.


 


 


 


 


הצלם Elliot Smith, המחלק את זמנו בין צילום חדשות לחברת ההפקה Happen Digital, פרסם באתר newsshooter את החוויות מהשימוש בפילטרים. הוא כותב שמתייחסים לפילטרים ND משתנים כדבר גרוע שצלמי DSLR חייבים, בעיקר כי ניתן לבצע חשיפות מהירות בנוסף לתזוזה של הצבע ובעיות עם צבע העור של נושא הצילום. כמו כן מתייחסים לפילטרים המשתנים כפתרון זול לעומת השיטה המסורתית הכוללת שימוש ב- matte boxesלצורכי הזנה של יותר מפילטר קבוע אחד.


כל זה נכון לרוב הצלמים שיש להם תאריך קשיח לסיום, אבל לגבי הפקות גדולות הכוללות מצלמות ועדשות שיכולות לעלות מעל 100,000 דולר ויש להן מערכות פילטרים מובנים, Tiffen חושבת אחרת, והם פיתחו מערכת ND משתנה MRT בעבור הפקות באיכות הגבוהה ביותר, המיועדת לתת מענה לצילום באור חזק במיוחד כאשר הרגישות של המצלמה מתחילה ב-800 ISO, וקיימת אפשרות שהפילטר הפנימי לא ייתן מענה נכון כאשר מצלמים במפתח פתוח.


למקור המאמר