פורמט צילום חדש המאפשר איכות גבוהה, יכולות שמירה גבוהות יותר ויכולות חדשות המיועדות ליישומים דיגיטלים


Microsoft השיקה פורמט חדש HD Photo, פורמט צילום חדש המאפשר איכות גבוהה, יכולות שמירה גבוהות יותר ויכולות חדשות המיועדות ליישומים דיגיטלים של היום


לדברי החברה הפורמט החדש הוא הפתרון הטוב ביותר עבור עריכה ושמירה של תמונות ואפשרות שילוב במגוון מוצרים, יישומים ושירותים. מיקרוסופט הודיעה שהיא מתכוונת לתקן את הפורמט ולפנות לתכנון הפורמט בקרוב.


דחיסה של HD Photo יעילה פי שתיים מפורמט JPEG, עם הרבה פחות אפקטים, והמשמעות היא איכות גבוהה יותר כאשר גודל הקובץ קטן בחצי. כמו כן לדברי החברה, הפורמט החדש אמין יותר ושומר על כל המידע המקורי, דבר המאפשר חשיפה וכיול צבע בתמונה. הפורמט החדש מאפשר קידוד רק של המידע שצריך לכל איכות או איזור וכן אפשרות לשמירה של מספר רמות תמונות כקובץ דחוס.


בנוסף הפורמט החדש מאפשר גרסה ללא דחיסה ויכול לשמור את כל התחום הדינמי ומידע צבע. כמו כן בגלל שהשינוי שיעשה בתמונה לא יפגע התמונה או ימיר את התמונה כמו שנעשה היום אלא יהיה ניתן לחזור למקור בזמן מאוחר יותר (undo)


Microsoft הכריזה גם על תוסף לתוכנת Photoshop, שיאפשר קריאה וכתיבה של פורמט HD Photo. התוסף תומך בגרסאות CS3 ו- CS2ויהיה זמין גם בחלונות XP או ויסטה וכן למערכות מק (הגרסה הבינארית). ניתן להוריד את התוסף מהאתר ללא תשלום ל-60 יום.


להורדה של המפרט


הודעה לעיתונות באנגלית