כידוע, תערוכת NAB היא לא רק מקום נהדר עבור התעשייה להיפגש, אלא גם זמן מושלם עבור חברות להציג משהו מיוחד. אדובי אינה יוצאת דופן. לאחר שהכריזו על תכונות חדשות עבור פרמייר פרו כמו עריכה מבוססת טקסט או מיפוי אוטומטי של גווני צבע, הם גם חשפו את התוכניות העתידיות שלהם להטמעת Firefly לווידאו, והרחיבו מאוד את משפחת דגמי הבינה המלאכותית היצירתית שלהם.

Firefly היא מערכת כלים מונעת בינה מלאכותית, המבוססת על Sensei – מסגרת הבינה המלאכותית ולמידת המכונה של החברה. Firefly הוצגה לעולם בחודש שעבר ונמצאת כעת בשלב בדיקות בטא פעילים. כרגע, הוא מאפשר בעיקר ליצור תמונות מהודעות טקסט (ההיצע לכלי AI מחוללים כאלה כבר עצום – כדוגמה, כתבנו כאן על Midjourney ועל Stable Diffusion). בנוסף לכך, Firefly מציעה אפשרות ליצור אפקטי טקסט – כלי מעניין עבור מעצבים ומאיירים.

מגוון המושגים שאדובי חוקרת בזירת ה-AI משתרע מלוחות תכנון ועד לעריכה הסופית. נתחיל עם טרום ייצור. לדברי החברה, היוצרים יוכלו להעלות את התסריט, לתת למנוע הלמידה לנתח את הטקסט, ואז ליצור באופן אוטומטי שרבוטים בלוח התכנון במצגת הווידאו, תהליך זה לוקח ממש לחיצה אחת על העכבר.

בנוסף, לחיצה נוספת על הכפתור "עשה previz" יפיק תצוגה מקדימה מונפשת פשוטה אך מפורטת של הסרט שלך בציר הזמן.

תהליך זה עשוי להיות שימושי מאוד בהאצת מספר תהליכי עבודה, במיוחד בתחום המדיה החברתית ובייצור הווידאו הארגוני.

ניקח כדוגמה את שיפור הטקסט לצבע שהוזכר קודם לכן. תכונה זו תאפשר ליוצרים לשנות סכמות צבעים, שעה ביום או אפילו עונות בסרטונים שלהם כמעט באופן מיידי. כדי לעשות זאת הם יצטרכו רק לכתוב הנחיה פשוטה.

כלי נוסף מבוסס בינה מלאכותית לא רק יתמלל ראיון אלא גם יזהה את מילות המפתח ואפילו יציע קטעי B-roll רלוונטיים, ויבצע חיתוך גס


לאחר השילוב של Firefly ביישומי אדובי אחרים, נוכל ליצור בנוסף לאפקטי טקסט (כמו בשלב הבתא) אלא גם להנפיש אותם. יצירת גופנים מדהימים, כרטיסי כותרת, גרפיקה ולוגו הוא השלב הבא, מבטיחים המפתחים של החברה.

סאונד
בתחום הסאונד החברה מציגה גם כמה מושגים חדשים עבור Firefly. ראשית, במצגת שלהם הם מראים כיצד יוצרים יוכלו לבקש מבינה מלאכותית להלחין עבורם רצועת מוזיקה מותאמת אישית, כמה מילות מפתח, ותהיה תוצאה
לאחר מכן, ניתן להשתמש בתכונה מתקדמת של אפקטים קוליים ולתת לבינה מלאכותית לנתח את תוכן הסרטון בחיפוש אחר צלילים תואמים. כפי שהמפתחים מדגישים, כל המנגינות והרצועות שנוצרו יהיו ללא תמלוגים, כך שהיוצרים יכולים להוסיף אותם למאסטר.

ההבדל המשמעותי בין המערכת של אדובי למערכות AI אחרות היא העובדה שלדברי החברה הם משתמשים במערכי נתונים ברישיון הפצה ללא תשלום, כמו Adobe Stock, תוכן ברישיון גלוי ונתונים ברשות הציבור שבהם פג תוקף זכויות היוצרים

זמינות
נכון לעכשיו, Adobe Firefly זמין בגרסת בתא, וכל אחד יכול לבקש גישה מוקדמת, חשוב לדעת כי ניתן כעת לנסות רק את מחולל הטקסט לתמונה של Firefly ולשחק עם יצירת אפקטים שונים של טקסט. אדובי מתכננת להציג את כל שאר התכונות מבוססות בינה מלאכותית בהמשך השנה

קישור לקבלת גישה ל Firefly
הודעה לעיתונות באנגלית