אתר eosHD פרסם מאמר מקיף הבוחן את D850 של ניקון במצב ווידאו, ההתרשמות הראשונה מעורבת אבל היא יותר טובה ממצלמת 5D של קנון.
הם כותבים: המתחרה המשמעותית של מצלמת 5D Mark IV הגיעה, ולפי המפרט על הנייר ה-D850 טובה יותר מאשר מצלמת קנון, אך נשאלת השאלה האם היא יכולה להתמודד עם מצלמות סוני ופנסוניק בתחום הווידאו.
ניקון ירשו מספר טכנולוגיות מחברת סוני. לטענת החברה, השבב הוא תכנון שלהם לחברה חיצונית שיצרה את השבב עבורם. לא ברור האם תכנון השבב נעשה על ידי ניקון או שמהנדסי סוני וטכנולוגיות השבב של סוני פיתחו את השבב וניקון רק בחרו את היכולות וכושר ההפרדה. להערכת האתר, הגרסה השנייה כנראה יותר קרובה למציאות, היכולות של השבב כמעט זהות לשבב של A99 ii של סוני.
המצלמה מצלמת בקצב של 120 תמונות בשנייה להילוך איטי עם תוצאה מרשימה של מעט תופעת טשטוש (moire) ופרטים רבים.
הצילום ב4k אינו חותך את השבב (ctop) ויש לו השלכה מלאה על כל הפיקסלים הקיימים בשבב, זאת אומרת 45 מיליון פיקלסים שהם 8k. ניתן לראות פרטים קטנים ומעט תופעת טשטוש ותופעת rolling shutter לא משמעותית.
הסקירה כוללת דוגמאות של צילומים בתנאי תאורה קשים, צילומי נוף, מצב צילום וידאו DX, יכולות וארגונומיה.

 

המסקנות:
במצלמה D850 אין יכולות ייצוב או מערכת אוטופוקוס אמינה במצב ווידאו. היא גם מצלמה יקרה. נראה שהמצלמה טובה מאוד עבור צלמי סטילס ואין ספק שהיא מהווה שדרוג טוב לבעלי D810. האם המצלמה הזו תהיה טובה עבור מפיקי סרטים או שהיא חצי מוכנה? תלוי בסדר העדיפויות בין איכות תמונה, יכולות וארגונמיה של כל צלם. אין ספק שזה לא יהיה קל לצלם עם המצלמה ללא חצובה כמו שניתן עם מצלמות GH5 של פנסוניק או A99 של סוני.
אפשרות צילום בקצב של 120 תמונות בשנייה זו תכונה מעולה ולמצלמות ניקון יש גווני עור יפים, רבים יעדיפו את חיבור העדשות שניקון מאפשרת, חיבור אלפא של סוני. אין ספק שזו המצלמה האטרקטיבית ביותר לצילום ווידאו בקו המוצרים של ניקון והיא עולה ביכולותיה על המצלמה האחרונה של החברה D750 ואין את מצב החיתוך הקיים במצלמות D5 או D500.
צילום 4k במסגרת מלאה במצלמת ניקון (הפעם הראשונה של החברה) הוא דבר חדש אבל היכן הדובדבן בקצה העוגה, מערכת מיקוד אוטומטי? היכן מערכת ייצוב טובה יותר? ואם מדברים על מערכת צילום היברידית, יכולת Pixel AF יכלה לשנות את המצלמה בצורה דרמטית לא רק לצלמי ווידאו, אלא גם לצלמי סטילס. במקום זאת הם בחרו בשולי רווח גדולים ושיפורים קלים ב"קופסה" במקום חדשנות.

המתחרים מציעים דברים טובים יותר – קידוד 10 ביט במצלמת פנסוניק GH5 זה מדהים, וצילום בפרופיל S-log במצלמות סוני, הפחתה של תופעת rolling shutter במצלמת a9, מתאמים לכניסות XLR ואפילו מצב אנמורפי כך שברגע שרוצים לצלם וידאו יש אפשרויות נוספות מאשר מצלמת D850. למשתמשים שמצלמים במצלמות DSLR שהסדר עדיפות שלהם הוא 80-20 לסטילס ולא מרגישים נוח עם מצלמות ללא מראה, מצלמת D850 היא בחירה טובה מתחת לD5.

למקור המאמר

https://www.youtube.com/watch?v=qqVEod5AtOk