Texas Instruments הציגה לאחרונה טכנולוגיה חדשה לעריכת תמונות, בתוך המצלמה הדיגיטלית, אשר מאפשרת לצרכנים לערוך את התמונות, עוד לפני העברתן למחשב. באמצעות שימוש במעבדי המדיה הדיגיטליים החדישים של TI, יצרני המצלמות הדיגיטליות יכולים לשלב מגוון רחב של יכולות עריכה ואפקטים מיוחדים בתוך המצלמה, בהם ביטול עיניים אדומות, תיקון תמונה, ייצוב תמונה, הוספת גבולות, אפקטים ויזואליים ושמע, תמונות פנורמיות ועוד.


"מחקר שביצענו הראה כי בממוצע, למעלה מ-50 אחוזים מבעלי מצלמות דיגיטליות ומאלו המתכוונים לרכוש מצלמה דיגיטלית בקרוב, היו מעדיפים שתהיה להם היכולת לערוך ולתקן את התמונות הדיגיטליות בתוך המצלמה – כפי שהם יכולים לעשות עם המחשב הביתי", אמר ג`ון דניאלס, מנהל שיווק בינלאומי של קבוצת פתרונות המצלמות הדיגיטליות ב-TI. "TI נענתה לאתגר והתחברה לשותפי צד שלישי כדי לאפשר יכולות עריכת תמונה מובנות בתוך המצלמה, ואפשרה בכך לצרכנים תמונות טובות יותר ותלות מופחתת במחשב".


"יכולות עריכה משולבות במצלמה הם הדבר הבא במצלמות דיגיטליות המגיעות לשוק עתה, ברבע האחרון של 2004", אמר כריס צ`יוט, אנליסט מחקר בכיר בחברת המחקר IDC. "הטכנולוגיות החדשות צועדות כולן בכיוון של העברת יכולות העריכה ותיקון התמונות מהמחשב האישי אל המצלמה. פלטפורמות כמו מעבד המדיה הדיגיטלי בר-התכנות של TI מאיצות מגמה זו ומאפשרות ליצרני המצלמות לשלב מספר רב של יכולות עריכה ואפקטים מיוחדים במצלמה אחת".


מעבד המדיה הדיגיטלי מבוסס ה-DSP של TI חולש על יותר מ-20 אחוזים משוק המעבדים הניתנים לתכנות עבור מצלמות דיגיטליות והוא הפך לפלטפורמה הטכנולוגית המועדפת, שכן הוא מאפשר ליצרנים להתאים את השבב לטכנולוגיית הצילום הדיגיטלי שלהם. כמו כן, המעבדים החדישים של TI מכפילים ואף יותר את עוצמת המחשוב והביצועים בהשוואה למעבדים מדורות קודמים, והם מאפשרים ליצרנים להוסיף פונקציות על-פי דרישת הלקוח ותכונות מיוחדות המבדילות את מוצריהם בשוק התחרותי של היום. למעשה, 7 מתוך 10 המצלמות הדיגיטליות המובילות כיום בשוק הצרכני מבוססות על טכנולוגיית TI.