בשביל תעשיית האלקטרוניקה הבידורית, השנה החדשה נפתחת עם תערוכת CES2020  שנפתחה אתמול בלאס ווגאס.

התערוכה מציגה את כל החידושים של האלקטרוניקה הבידורית ומהווה כיריית הפתיחה בעולם לתחום זה.

בין הטכנולוגיות החדשניות שמוצגות, ישנם הדור החמישי של הטלפונים שאמור לחולל מהפכה עם דגש על בתים וערים חכמות, בינה מלאכותית, טלפונים מתקפלים, כל נושאי הפרטיות, שיטות חדשות לצפייה בתכנים שונים וכמובן, גולת הכותרת היא תחום הטלוויזיות.

מי שחשב שהשיא הוא טלוויזיות 4k יכול לחשוב שוב, יצרניות הטלוויזיות לא נחות לרגע ולמרות שאין מספיק תכנים גם ב-4k, זה לא עומד בדרכן לפתח טלוויזיות גדולות יותר, בעלות יותר פיקסלים והרבה יכולות חדשות.

רוב היצרניות משלבות שתי טכנולוגיות: LCD או OLED (טכנולוגיה המשולבת בעיניות של מצלמות וידאו וסטילס) מקובל להתייחס לטכנולוגיית OLED כטובה ויקרה יותר. חברת סמסונג דוחפת טכנולוגיה חדשה שנקראת microLED שאמורה להתחרות ב OLED.

החברה הסינית, TCL, פתחה טכנולוגיה חדשה שנקראת Mini-LED, שהיא בפועל שיפור של טכנולוגיית הLED  הקיימת כיום. השיפור ניכר ברמה שהיא מתקרבת לשתי הטכנולוגיות השניות במחיר זול יותר.

ובנוסף לשיפור בטכנולוגיית התצוגה, ישנו נושא ה-8k. כיום כבר קיימות טלוויזיות 8k המשווקות בעולם של החברות סמסונג, סוני ו-LG ואין ספק שבתערוכת CES2020 יהיו דגמים נוספים בגדלים קטנים יותר ומחירים סבירים יותר, יחסית,

כמובן שיש לזכור כי לא קיימים כיום חומרים שמצולמים באיכות זו (אולימפיאדת טוקיו מיועדת להיות האירוע הראשון שיצולם בפורמט זה, אבל ניתן לצפות בתכנים רק ביפן עם מפענח יקר מאוד), ועין האדם לא יכולה לראות את ההבדל כאשר מסתכלים על התכנים במרחק סביר.

למרות זאת, אין ספק שטלוויזיות 8k יחליפו את טלוויזיות 4k וכבר איגוד 8k קבע תקנים לטלוויזיות (ראה ידיעה באתר AV).

טלוויזיות סמסונג ב CES2020

סמסונג הציגה בתערוכה את סדרת Q950TS טלוויזיה דקה (15 מ"מ) ללא מסגרת (99% מסך).

הטלוויזיה כמובן באיכות 8k ומצוידת במערכת של שדרוג אות המוזן לטלוויזיה לאיכות 8k (כמו בכל הטלוויזיות).

בטלוויזיות החדשות של החברה יש מצב חדש שנקרא Adaptive Picture הקובע את עוצמת הבהיקות בהתאם לאור הקיים בחדר.

הודעה לעיתונות באנגלית

כצפוי, החברה הרחיבה את קו טלוויזיות המבוססות על טכנולוגיית microLED הקיימות בגדלים 75, 88, 93 ו-110 אינץ' לטלוויזיה נוספת בגודל של 150 אינץ', וכן אפשרות של הטמעה של המסך על משטחים שונים.

טכנולוגיה זו מאפשרת עוצמת הארה של עד 5,000nits.

בנוסף, החברה הציגה טלוויזיה מסתובבת וכך כאשר צופים בתכנים בטלוויזיה שמקורם בטלפון החכם, הטלוויזיה מסתובבת בהתאם לתנועת הסיבוב של המכשיר (אנכי\אופקי).

קישור לוידאו של ההשקה של הטלוויזיות של סמסונג

הודעה לעיתונות באנגלית

טלוויזיות LG  בCES

מסך שקוף

חברת LG משיקה שתי טלוויזיות, בגודל 88 ו77 אינץ' מסדרת Signature המשלבת טכנולוגיית OLED באיכות 8k.

בנוסף הציגה את סדרת NanoCell בסך הכל החברה משיקה 8 טלוויזיות באיכות זו.

הטלוויזיות תומכות במקודדים שונים כגון HEVC, VP9 ו-AV1 מה שמאפשר לטלוויזיה להציג תכנים בהזרמה עד לקצבים של 60 תמונות בשנייה בממשק HDMI.

כמו כן, החברה מציגה מסך OLED גמיש המאפשרת גלגול הטלוויזיה לתוך המזנון ובכך להסתיר אותו או גרסה של מסך שקוף.

חברת Vizio משלבת OLED

לראשונה בתערוכת CES2020  חברת VIZIO, תציג טלוויזיה המשלבת את טכנולוגיית OLED, בגדלים של 55 ו65 אינץ'.

למרות שאין לכך אישור, ההערכה היא שהמסך הוא של חברת LG במיוחד שכאשר לוקחים בחשבון שLG היא החברה היחידה המייצרת מסכי OLED בגדלים מעל 10 אינץ'.

בנוסף החברה מציגה מגוון של מסכים ב-8k המבוססים על טכנלוגית OLED. בנוסף החברה המשיכה את קו הטלוויזיות מסדרת Quantum X עד לגודל של 85 אינץ'.