העדשות שנבדקו להלן, הן הדור החדש של עדשות קנון ממשפחת CN-E. צוות Magnanimous Media, חברת השכרות משיקגו, בחן את העדשות הבאות:



  • 24mm T/1.5
  • 50mm T/1.3
  • 85mm T/1.3

לעומת עדשות הסטילס של קנון EF



  • 24mm F/1.4
  • 50mm F/1.2
  • 85mm F/1.2

הבודקים בחנו את מצלמות Scarlet-X, 5D Mk II, ו-AF100. לא נעשה כל עיבוד בצבע למעט הגדרות ראשוניות ב-Scarletלפני הצילום.



 



 



להלן הבחינה:



 



 



מבחן הנשימה (צפו בזוויות התמונה: איזו עדשה משתנתה)



 



 



הדבר הראשון הראוי לציון הוא שעדשות אלה מכסות את כל השבב (full frame) של 5D Mark III, גרסה II ועוד. העדשות המקצועיות היחידות האחרות בעלות יכולת זו הן של Zeiss מסדרת CP.2, ועדשות Super Speed שמאפשרות חיבור לכל סוגי המצלמות. החיסרון היחיד של עדשות Super Speed: לא קיימות עדשות 24 או 25 מ"מ, שקיימות בקו המוצרים של קנון.



בפועל עדשות הווידיאו הן עדשות סטילס שעברו התאמה לווידיאו. ייתכן שהיצרנית אינה משתמשת באותה זכוכית ממש, אבל האופטיקה אינה שונה משמעותית. ההבדל במחיר נובע מטיב הבניה של העדשה. עדשות אלו יחזיקו זמן רב יותר הרבה מעדשות סטילס. בנוסף הן מצוידות במערכת מפתח חלקה יותר. בטבעות לפוקוס והכל באותו גודל וקוטר.


לעדשות cinema primes יש יתרון בכך שניתן להתאים את חשיפתן לאור. העדשות אלו עדשות לצילום וידאו ואם אתה רוצה לצלם וידאו הם השתלבו טוב יותר מבחינת שימוש. לנסות להשתמש עם עדשות אוטופוקס בצילום וידאו זה נראה לא טוב במיוחד לאור העובדה שהם נשלטות על ידי אלקטרוניקה בלבד ואין להם נקודות עצירה (לא ניתן לשנות את הצמצם בזמן צילום).


עדשות CN-E יאפשרו מעבר פשוט וקל בין מצלמת 5D ל-C300 במיוחד עם הצילום כולל מספר מצלמות שונות על מנת להתאים לסוג הצילום המסויים החסרון היחידי הוא שאין להם אפשרות לחיבור PL.


המחיר של 5,000 דולר לעדשה אין ספק שלא רצים לרכוש אותה אבל עם מצלמות של חברות אחרות שיש להם את הממשק של קנון (כמו RED) או אפשרות לחיבור של העדשה עם מתאם מEF (כמו סוני) החשיבות של שימוש בעדשות PL הינה פחות משמעותית מבעבר.


אתר Vimeo של החברה