שיווק מצלמת הפוקט 6k של BlackMagic החלו, למרות שעדיין לא ברור באילו כמויות מדובר. צלם הדוקו ג'וני בהירי מאתר Cinema5d פרסם את החלק השני של הסקירה של המצלמה (בחלק הראשון הוא משווה בין המצלמה למצלמת הפוקט 4k וכעת לקח את המצלמות לצילומים).

הוא כותב: "חברת BlackMagic הייתה גאה להשיק את מצלמת הפוקט 6k עם שבב APSc וממשק עדשה EF, אך האם שני נתונים אלו מספקים כדי לרכוש את המצלמה? לא צילמתי עם מצלמת הפוקט כבר הרבה זמן והצילומים עם מצלמת הפוקט החדשה הזכירו לי שאהבתי את הפעם הראשונה שצילמתי עם הדור הקודם."

חמישה יתרונות במצלמה:

  • איכות התמונה – התמונה נראית חיונית, בעלת "מראה פילם" ויש לה את הייחוד שלה הודות למדע הצבע (אותה גרסה הקיימת ב  URSA Mini Pro G2.) חומר הגלם המופק מהמצלמה הוא פשוט יפיפה.
  • קידוד וידאו – BlackMagic היא החברה היחידה המספקת ליוצרי התכנים כלי צילום הכולל את מגוון סוגי הקידוד הפופולריים.
  • מערכת ההפעלה של המצלמה – לדעתו, מערכת ההפעלה של המצלמה היא הטובה ביותר בשוק, פשוטה להפעלה, לוגית, ואין צורך לצלול לתוך התפריטים כדי למצוא את מה שאתה מחפש.
  • כושר ההפרדה וקצבי צילום – למרות שמאבק כושר ההפרדה מיותר בעיניו, אבל במחיר כזה, שיהיה. בפועל צילום באיכות גבוהה יותר מ4k יכולה להפיק מאסטר 4k טוב יותר. כמו כן, נחמד שיש גמישות בקצבי הצילום מה שמאפשר גמישות יצירתית.
  • אפשרויות של מדיה – כמו הדור הקודם ניתן להקליט עם כרטיסי זיכרון מסוג SD או CFast או מקליט חיצוני SSD.
  • מחיר – כאשר מתייחסים למחיר, המצלמה הזו מהווה תחרות גם למצלמות יקרות יותר.

ארבע סיבות לפקפק:

  • מצלמת קולנוע – בכוונה בחר לפתוח בנושא זה, "שאל חמישה אנשים מה היא מצלמת קולנוע ותקבל עשר תשובות." לדבריו, המונח קולנוע בכותרת של המצלמה לא משנה (אותו דבר גם למונח פוקט), אם מצלמה זו עושה את מה שהיא אמורה כל הכבוד, כפי שהוא רואה את זה, המונח קולנוע מאפשר ליצרנית המצלמות להימנע מלשלב יכולות שונות כגון מיקוד אוטומטי רציף ומייצב תמונה פנימי.
  • מוניטור גדול מקובע – בסקירה נאמר כי הוא מעדיף עינית איכותית מאשר מוניטור גדול, אומנם מאד נוח לשלוט בתפריטים כאשר נמצאים בחדר אבל כאשר נמצאים בחוץ זה סיוט.
  • מיקוד אוטומטי ומערכת ייצוב פנימית – עולם ההפקה משתנה כל הזמן ומה שהתאים פעם השתנה, מיקוד אוטומטי ומערכת ייצוב פנימית הם כבר אינם מותרות, הם הכרח. לדבריו, הוא לא צילם את מה שרצה כי הטכנולוגיות הללו לא שולבו במצלמה. במילים אחרות, הצלם עובד בשביל המצלמה, ולא להפך.
  • ממשק עדשה – הבחירה בממשק EF היא קצת מוזרה. מצד אחד, ניתן להשתמש במגוון של עדשות הקיימות בשוק, מצד שני זהו ממשק ישן ולא מעודכן, אפילו ברמה שקנון פיתחו ממשק חדש לעדשות ללא מראה של החברה, RF. בנוסף, רבים מאיתנו עברו למצלמות אחרות של סוני, פוג'י ופנסוניק כך שעדשות עם ממשק EF כבר לא קיימות.

במאמר הוא סוקר את העבודה בשטח וכן את העריכה של חומרי הגלם.

הוא מסכם:
מצלמת פוקט 6k היא הישג מרשים במחיר מדהים. (אסור לשכוח שמקבלים עם המצלמה את תוכנת DaVinci Resolve לשני משתמשים), אבל האם מצלמה זו מתאימה למשל לצלם דוקו עצמאי?
"להלן סיפור מהשטח שהיה לי לפני שנה. נסעתי להודו לצילום של סרט תיעודי (במסגרת סקירת מצלמות) הכוללת חתונה הודית. יכולתי לבחור בין לקחת את מצלמת פוקט 4k או מצלמה של קנון EOS R, לא היה לי ספק שמצלמת BlackMagic תהיה טובה יותר מבחינת איכות התמונה מול מצלמת קנון, אבל ידעתי ש הייתי צריך להיאבק כדי להשיג את התמונות שרציתי. צילום צריך תשומת לב רבה ובכל מקרה איננו דבר פשוט, ולהתמודד עם נושאים כמו כמות גדולה של מידע, בעיות מתח ומיקוד לא היו אופציה בשבילי.
ומזה אני רוצה להימנע, ההיסוס לבחור מצלמה בגלל מגבלות תפעול, אני מקווה שחברת BlackMagic תוכל לנוע קדימה ולאפשר את כל היכולות הטכניות הקיימות במצלמת פוקט 6k ולהוסיף פרקטיות."

בחלק השלישי הוא משתף בנושאים טכניים כמו תחום דינמי, אפקט  rolling shutterויכולות שימוש בחומרי הגלם.

למקור המאמר