צלם הדוקו ג'וני בהירי, בעלים של אתר CineD, ממשיך עם המסורת שלו לסקור מצלמה לא לפי המפרטים אלא ביצירה של סרט דוקו קצר, הפעם מצלמת X-H2S של פוג'י.

הסקירה כוללת:

  • X-H2S או X-T4?
  • נקודות חיוביות
  • מה ניתן לשפר
  • התרשמות כללית

אחרי שבילה זמן לא מבוטל עם המצלמה הוא מציין שזו לא המצלמה הכי נוחה לאחיזה ולעבודה לבעלי ידיים קטנות. "אפשרות האחיזה עמוקה מדי. מה שבאמת מקשה על תפעול הכפתורים האחוריים והחוגה היא ה"בליטה" הקטנה הזו. מגבלה נוספת בזמן השימוש במצלמה היא חוסר היכולת לשנות כמה ערכים ופונקציות לאחר לחיצה על כפתור ההקלטה. איזון לבן הוא דוגמה אחת, אבל יותר מעשית, לא ניתן לעבור בין מצבי המיקוד לאחר לחיצה על לחצן ההקלטה (AF-C/AF-S/M).

במצב Open Gate ב-6.2k ביחס 3×2 התוצאה נהדרת, אבל כשצילמתי במצב זה, היו חסרות לי שתי האפשרויות הבאות:

  • כשעובדים עם עדשה אנמורפית, היכולת לבטל את הדחיסה של התמונה על מנת שנוכל לראות את התמונה הנכונה בפועל
  • למי שרוצה לצלם רזולוציית ב2k אבל ביחס של 16:9 זה לא ניתן, מכיוון שרק 3×2 זמין. למרות שזה בהחלט אפשרי לחתוך אופקית את התמונה בפוסט וליצור סרט ביחס המסך הרצוי, זה יהיה מאוד מוערך אם זה יוכל להיעשות באופן פנימי במיוחד כאשר יש צורך במשלוח מהיר."
  •  שימושיות
  • מה חסר וכדאי להוסיף בשלב מאוחר יותר
  • עבודה עם העדשה 18-120mm f/4 LM WR
  • מחשבות אחרונות

המצלמה מאפשרת מגוון עבודות בצורה נהדרת. האם זה יכול להשתפר עוד על ידי עדכון קושחה עתידי? בלי ספק, "האם השדרוג מ-X-T4 נחוץ? זה באמת תלוי בצרכי ההפקה. אבל למען ההגינות, במרחק של ימים מפסגת FUJIFILM אולי זה חכם לחכות רק עוד קצת. באופן אישי, אני. מאוד סקרן לראות מה ה-X-H2 יביא לשולחן.

"כעת, אף מכשיר צילום אינו מושלם ואותו דבר לגבי ה-X-H2S, אבל התרשמתי מהרצינות בה פוג'י התייחסה לצילום וידאו במצלמה הזו. זה בהחלט כלי שיכול לשרת היטב במגוון מצבים לאורך זמן רב. איכות התמונה חזקה מאוד, ו Rolling Shutter נשלט היטב (השני הטוב ביותר אחרי Venice 2 של סוני במבחן המעבדה שלנו).

"אין תכונה אחת של "דיל ברייקר" במצלמה הזו, אם כי הקלטת ProRes במצלמה מושכת מאוד. בסך הכל, נהנה מאד לעבוד עם ה-X-H2S. זהו מכשיר קומפקטי מאוד המתאים ל"גורם הצורה" הפיזי של גוני וככזה, היה מהנה להשתמש בו."

הסרט צולם באיכות 6k ביחס 3:2, (נחתך בפוסט) הקטע בהילוך איטי צולם ב 4k בקצב של 120 תמונות בשנייה, F-log2, כל הצילומים בוצעו ללא מייצבים וללא חצובה במערכת הייצוב הפנימית, מיקוד אוטומטי בלבד
הסרטון נערך ב פרמייר פרו של אדובי נוסף אפקט של Warp stabilizer בין 5:34 ל5:37 ועוד

לסקירה