הצלם גנת’ר מאצ’ו (Gunther Machu) פרסם באתר Cinema5d סקירה מקיפה של המצלמה E2-F6 של Z CAM.

ה E2-F6 היא מצלמת הדגל של החברה הסינית המצלמת 6K, שבב Full Frame ומאפשרת הקלטה פנימית ProRes, קצבי צילום מהירים, בעלת גוף קטן ומוצעת במחיר אטרקטיבי.

הסקירה נערכה בגן החיות של וינה. כל הצילומים בוצעו ב 4k DCI ב ProRes 422 בפרופיל שטוח Z log 2 (מצב הפחתת רעשים מכובה). הסקירה לא צולמה באיכות ב6k כיוון שהקבצים גדולים מדי.

לצרכי הצילום נבנתה ערכת צילום עם מסך 7 אינץ' של SmallHD ומיקרופון של RØDE מדגם VideoMic NTG, יחד עם שלוש עדשות 24mm f1.4 של סיגמא, 85mm F1.4L IS USM ועדשת 100-400 4.5-5.6L IS II USM של קנון. אחד היתרונות של המצלמה שיש לה הרבה אפשריות של חיבור אביזרים מה שמיתר את הצורך ברכישת כלוב.

בנוסף לצילומים בגן החיות המצלמה עברה גם בדיקות מעבדה. הסקירה כוללת:

  • תופעת Rolling Shutter
  • תחום דינמי ברגישות של 400/2500 ISO
  • עבודה בתת חשיפה ברזולוציות שונות ורגישויות שונות

הוא מסכם:

"בסך הכול, המצלמה מספקת מגוון מרשים של יכולות, הקלטה פנימית ProRes עד לאיכות 6k, Full Frame, קצבי צילום גבוהים בשילוב של צבע איכותי.

ניתן גם להוריד את היישום של המצלמה לטלפון חכם מה שמאפשר שליטה על המצלמה וצפייה בצילום ובחומרי גלם בעיכוב קל. כמו כן, יש קהילה פעילה בפייסבוק בה ניתן לשאול שאלות שהמנכ"ל של החברה, קינסון לו, (Kinson Loo) עונה עליהן בעצמו.

החברה דואגת לעדכונים שוטפים למצלמות של החברה שהעדכון האחרון שלהן (0.96) מאפשר הקלטת ProRes RAW עם מקליט Ninja V של Atomos.

צולם 4k DCI ב-h.265 Zlog 2 לאחר עיבוד צבע

"בדיקות המעבדה הניבו תוצאות ממוצעות מבחינת תחום דינמי ותת חשיפה, בשל העובדה שבמפתחים הנמוכים קיימים עיוותים בתמונה. זו לא מצלמה לצילומים בתת חשיפה (כך שצריך לדאוג לצלם שהחשיפה תהיה מצד ימין של הסטוגרמה)

בסך הכל, במחיר של 4,000 דולר ניתן לרכוש מצלמת קולנוע בעלת יכולות מרשימות. חשוב לזכור שהמחיר הזה הוא רק לגוף המצלמה ללא סוללות, צג או כל דבר אחר, לכן יש לבחור בקפידה מה צריך ולבחון אם המצלמה מתאימה לשיטת הצילום. באותו מחיר ניתן לרכוש מצלמת Lumix S1H של פנסוניק או EOS R5 של קנון, ושתיהן מוכנות לצילום ישירות בפתיחתן, זאת בנוסף למערכת ייצוב פנימית הקיימת בשתי המצלמות. ה- EOS R5 מציעה אפילו צילום Full Frame בקצב של 120 תמונות בשנייה באיכות 4k (כמו עוד דברים טובים כמו צילום 8k בRAW במצלמה)

"יחד עם זאת, אלו לא מציעים את התמונה הנפלאה של ProRes מה שהופך את E2-F6 לכל כך מיוחדת".

לסקירה המלאה