ביום חמישי שעבר חברת אולימפוס השיקה את E-M1X, (ראה ידיעה באתר AV), מצלמה ללא מראה המאפשרת צילום ב4k. צלם הדוקו ג'ני בהירי נאתר Cinema5d קיבלו את המצלמה לבדיקה לפני ההשקה, הוא צילם בה ובחן אותה ופרסם את התוצאות. הוא כותב: "שנתיים לאחר ההשקה המשמעותית של חברת אולימפוס, החברה מתהדרת בהשקת E-M1X, כפי שניתן להבחין אני לא מציין שזו מצלמת הדגל של החברה, שתי המצלמות OM-D E-M Mark II ומצלמת E-M1X ימכרו במקביל בכדי להפיק מקסימום רווחים.
נשאלת השאלה, האם חברת אולימפוס חשבה על מפיקי סרטים בעת פיתוח המצלמה?
ובכן, כן ולא:

למה כן?

  • מערכת ייצוב התמונה עודכנה
  • מערכת המיקוד האוטומטי שופרה לעבודה מהירה ואמינה יותר
  • נוספה אפשרות של צילום בפרופיל OM-log (רגישות ISO400)
  • אפשרות צפייה בצבע עם View Assist המשלב מרחב צבע 709
  • שיפור של הקלטת הסאונד במיוחד בתחום הנמוך
  • אפשרות לקבוע שלחצן צילום הסטילס יורה גם על תחילת הקלטת וידאו

בנוסף, ישנן פונקציות שנוספו בגרסה זו של המצלמה כמו מערכת משופרת להפחתת אבק על השבב, גוף לפיזור חום, אפשרות טעינה של המצלמה עם סוללה חיצונית וכן גוף מוקשח (נגד מכות, מזג אוויר, קיפאון). כמו כן, חשוב לציין שהמצלמה כוללת את היכולות של מצלמת E-M Mark II של החברה כמו מסך LCD מסתובב, 4K DCI (חבל שרק ב24 תמונות בשנייה), רישום בקצב של 237 Mbps שדות I בלבד.

"למה לא?

אנחנו ב2019 ואנחנו מצפים יותר, במיוחד מחברות שאין להן רף גבוה לשמור עליו. אולימפוס בחרו במצלמה המקליטה 8 ביט 4:2:0 גם כאשר מחברים את המצלמה למקליט חיצוני, וזה ממש חבל. היעדר איכות טובה ימנע מלקוחות חדשים לרכוש את המצלמה. גם מחיר המצלמה –  3,000 דולר, יקר מאוד ביחס למה שהמצלמה מציעה, ובעיקר לאור מה שהמתחרות מציעות."

הסקירה כוללת

  • עבודה בשטח – מערכת הייצוב
  • מיקוד אוטומטי
  • פרופיל OM-log
  • איכות תמונה

לסיכום:
מצלמה משולבת, יש לה את הפוטנציאל לצלם ללא חצובה ברמה אחרת, אבל רק אם מערכת הייצוב תכויל נכון. למרות שנראה כי אולימפוס חשבו עלינו, מפיקי הסרטים, בפיתוח המצלמה, נראה שהם לא הלכו עם זה עד הסוף ולא ישרו קו עם המתחרים.

גם במפרט הבסיסי הם מעט מאחור והמחיר עבור המצלמה בעייתי (בהתייחס לצילום וידאו) במיוחד אם לוקחים בחשבון את מה שחברות אחרות מציעות עבור אותו מחיר, ואפילו פחות."

למקור