לצלם הדוקו והבעלים של אתר CineD, ג'וני בהירי, היו מספר ימים לנסות את המצלמה החדשה של פנסוניק, DMC-GH6 ויש לו מסקנה אחת: זו המצלמה הטובה ביותר שפנסוניק ייצרה, בין אם מצלמים לחדשות או יוצרים תכנים. בסרטון הוא מראה את היכולות של המצלמה דרך האיכות שלה. בסקירה שפורסמה באתר הוא מנסה לענות על מספר שאלות, האם פנסוניק הצליחה סוף סוף לייצר מצלמה עם מערכת מיקוד אוטומטי אמינה, האם למצלמות עם שבב מיקרו ארבעה שלישים יש מקום בשוק של היום ועוד.

הסקירה כוללת:

  • הקלטה פנימית ProRes
  • ביצועי מיקוד אוטומטי
  • הגברת תחום דינמי
  • שיפור ביצועי מערכת הייצוב
  • ניהול חום
  • סאונד
  • עדכון עתידי
  • דברים שיש לשפר
  • מחשבות נוספות

הוא מסכם:
"לדעתי עדיין יש מקום למצלמות עם שבב מיקרו ארבעה שלישים, בעיקר בגלל הכמות העצומה של העדשות הקיימות בשוק. היתרון של שיווק מצלמות עם שבב מיקרו ארבעה שלישים השפיעה בעבר על גודל המצלמה אבל כיום זה כבר לא תקף. למרות שזה נהדר לראות את פנסוניק מתחייבת לשני פורמטים – מיקרו ארבעה שלישים ו Full Frame, אני בטוח שזה לא קל לפתח שני קווי מוצרים.

"מה שפנסוניק עשתה עם המצלמה נהדר, שיפור בולט ניכר בתחום הצבע של כל התהליך, בעבר הייתה בעיה להשיג תמונה בצבע הנכון (הייתה אדמדמה מדי) וחלקה מדי (כתוצאה משילוב של טכנולוגיית הפחתת רעשים), אך זו נחלת העבר. בסך הכול, הביצועים הכללים של המצלמה טובים."

הוא מציין את המצלמה החדשה של OM SYSTEM, מתחרה ישירה, יחד עם המצלמה החדשה OM-1. בטעות שתי המצלמות הושקו יחד. למרות שהוא מציין שלא בדק עדיין את  OM-1, נראה שיש מעט מאד מה להשוות ביניהן למעט גודל החיישן. נראה שליוצר סרטים הרכישה הנבונה יותר תהיה המצלמה של פנסוניק מכיוון שמחירן דומה.

אם מדברים על מחיר, בימים אלו פנסוניק משיקה מבצע מיוחד בשיתוף עם B&H, במחיר של 1,900 דולר בלבד או 2,200 דולר עם עדשת 20-60 מ"מ.

למאמר המלא

0:00 – פתיח
1:38 – חומרי שצולמו עם המצלמה
2:20 – מיקוד אוטומטי וייצוב
3:37 – הקלטה פנימית 5.7k ב30 תמונות בשנייה ב ProRes
4:23 – יכולת הגברת תחום דינמי
6:04 – שיפורים ושיפורים
7:09 – תכונות חדשות
7:36 – עדכוני קושחה עתידיים
8:09 – חסרונות
9:22 – סקירה ומסקנה