צלם הדוקו ג'וני בהירי, הבעלים של אתר CineD, פרסם סקירה על המצלמה החדשה של פנסוניק, DMC-GH5 II. כמו בכל סקירותיו, הסקירה מתבססת על צילום בעולם האמיתי. לצורך העניין, הוא הפיק סרט דוקו קצר במצלמה עם עדשת פנסוניק 16-60mm F/2.8-4 (עדשת הערכה).

הוא כותב: "מבחוץ, למצלמה החדשה הזו יש צורה וממדים זהים לקודמתה, DMC-GH5 האגדית, אך כמובן מה שמעניין כעת הוא יכולות הצילום החדשות. האם השדרוג שווה את זה? האם המצלמה הזו יכולה להחזיק לאורך זמן?"

נקודות לשיפור:

  • עינית טובה יותר
  • בעיה עם התחושה של כפתורים מסוימים
  • הגדרת הסאונד מחדש לאחר שינויים
  • כפתור ההקלטה
  • השבב
  • צבע העור מעט אדום מדי

הוא מסכם:

המצלמה טובה, אבל על מנת להבין את כל התמונה יש לשאול למי המצלמה מיועדת ולמה היא נועדה. למשתמשים של סדרת LUMIX ובעלים של מצלמת DMC-GH5 המצלמה הזו תהיה טבעית. מבחינת חומרי הגלם, קל מאד לשלב את החומרים שמצולמים עם המצלמה החדשה עם סדרת המצלמות של פנסוניק כך שלבעלים של מצלמות החברה קל להוסיף את המצלמה החדשה למחסן הציוד.

למשתמשים חדשים, הסיפור שונה, ליוצרי תוכן ליוטיוב מצלמה זו יכולה לשמש ככלי חיוני, אבל אם זה לא המקרה התחרות לא קלה. אפילו פנסוניק מציעים מצלמות עם שבב Full Frame כמו LUMIX S5 (ראה סקירה באתר AV) באותו מחיר.

כאשר בוחנים את החברות האחרות, ישנה מצלמת X-T4 של פוג'י מצלמת APSc מעולה (ראה סקירות א ו-ב באתר AV) גם היא באותו המחיר.

עבור ג'וני, למרות שהוא מעריך מאד מה שפנסוניק עשתה, עבורו כיוצר דוקו, על הנייר DMC-GH6 עשויה להיות מושכת יותר מכיוון שיש לו מעט מאד ציוד הנותן מענה לשידורים בזמן אמת.

אין להתעלם מדבר נוסף, לצלמים שמספקים שירותים לתחנות שידור כולל צילום עם שדרן, מצלמה קומפקטית זו יכולה להיות פתרון אידיאלי בעת צילומי חדשות ו"דיווח שדרן" בזמן מאמת. טלפון נייד וחיבור רשת טוב עשויים להיות כל מה שצריך בשביל זה, מכיוון שלא ניתן לנצח את יכולות המצלמה הכוללות והמחיר.

לסקירה המלאה