חברת Manfrotto השיקה את סדרת הראשים Nitrotech בתערוכת NAB (ראה ידיעה באתר AV). לדבריה החברה הראש מהפכני, ואכן הוא קיבל פרסים שונים כולל המוצר הטוב ביותר בתחומו בתערוכה (ראה ידיעה באתר AV). צלם העיתונות זוכה פרסי אמי ו-Telly, אריק נאסו (Erik Naso), בחן את הראש החדש ופרסם את התרשמותו באתר News Shooter .הראש שנבחן הוא N12 שהוא הגרסה המיועדת למצלמות גדולות במשקלים 4-12 קילו.

הוא מסכם:
לאחר שימוש בראש Nitrotech N12 מצאתי שהיה קל מאוד לאפס, לאזן ולהשתמש בראש. הצידוד וההגבהה חלקים. כשעוזבים את הידית, המצלמה נשארת במקומה גם כשהיא מצטודדת כלפי מטה. אין מקדם חיכוך בנקודות וזה דבר חיובי משום שכך ניתן לאזן את המצלמה בצורה המדויקת ביותר. כשמוסיפים אביזר למצלמה מאד פשוט לפצות על המשקל בכדי להשאיר את החצובה מאוזנת. ניתן להשתמש בנקודות חיכוך, אבל אם רוצים את השליטה המלאה הראש הזה מאפשר זאת. חוגות ההתנגדות וההטיה הפנימית נותנים הרגשה של פלסטיק. אלו החלקים היחידים בראש שלא נותנים הרגשה של ראש חסון.
חוגת ההטיה הפנימית לא ננעלת ואפשר להטות את הראש עם הפעלת כוח מסוים. נושא זה איננו קריטי כי הראש מאוזן היטב. הראש לא יאפשר למצלמה להינטות קדימה או אחורה גם אם ההתנגדות נמוכה מאוד.

המחיר מאד אטרקטיבי, 599 דולר בתוספת של 50 דולר למתאם חצי כדור לחיבור הראש לחצובה. לדברי נאסו, אין הוא מכיר אף חצובה אחרת עם מערכת איזון במחיר כזה. בכדי להשתמש בראש הזה נדרש משקל של ארבעה קילוגרם לפחות לביצוע איזון. למצלמות קלות יותר ניתן לרכוש את גרסת N8 המאפשרת איזון של מצלמות ממשקל 0 ועד 8 קילו

לסקירה המלאה