היצרנית הסינית, Sirui, חשפה בתערוכת IBC עדשה אנמורפית באורך מוקד 1.33x  50mm f1.8במחיר זול (ראה ידיעה באתר AV). כעת, צלם הדוקו ג'וני בהירי מאתר Cinema5d קיבל את העדשה לבחינה. הוא כותב:

700 דולר לעדשה אנמורפית – נשמע טוב מכדי להיות אמיתי. הרעיון ליצור עדשה כזו הוא  מצוין, אבל אני בספק אם הוא אפשרי. זה יכול ליצור מהפכה בתחום הצילום האנמורפי". הסקירה כוללת צילומים, לוחות כיול וצילומים בשטח.

חוזקות:
העדשה חזקה ובנויה היטב. תופעת נשימת הפוקוס מינימלית ומדובר בתמונה חדה מאוד (אולי אפילו חדה מדי לעיתים, אך ניתן לטפל בזה בהצבת המסנן הנכון מול העדשה). אם בוחנים את צילומי לוחות הכיול ניתן לראות כמה מעט מחדותה העדשה מאבדת כאשר היא פתוחה לחלוטין ב- f1.8 כאשר היא נמצאת ב- f2.8 ו- f4.0. דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא תופעת הפלייר, מכיוון שאלו קשורות מאוד לעדשות אנמורפיות. התופעה הזו טופלה נכון בעדשה הזו. שום דבר לא צועק "אנאמורפי", אך מצד שני, היא בהחלט עדשה כזו. ואחרון חביב, מדובר בעדשת f1.8, כלומר, כאשר משתמשים במצלמה מודרנית אין תחושת הגבלה בעת צילום באור נמוך.

חולשות:
בהירי טוען שזו איננה בדיוק חולשה, אך באופן אישי הוא מעדיף עדשות עם שדה ראייה רחב יותר. "אני מקווה ש- SIRUI תשקול לא לחכות יותר מדי ותייצר מוצר כזה. מה שיש לקחת בחשבון הוא מרחק המיקוד המינימלי (85 ס"מ). זה יכול להוות מגבלה בצילומים מסוימים".

מחשבות אחרונות:
"אני מאוד זהיר בכל הנוגע לשימוש במילה "שינוי משחק", אבל איכשהו, אני מרגיש מאוד בנוח להשתמש במונח זה בקשר לעדשה זו. מעולם לא הוצעה עדשה אנאמורפית כה איכותית בנקודת מחיר כזו. Sirui הפגינו חשיבה מחוץ לקופסה ואני רק יכול לקוות שהעדשה הזו היא הראשונה במשפחה של עדשות אנמורפיות שיגיעו, עם אורכי מוקד שונים וממשקים נוספים. אשמח לראות אפשרות L-Mount שיתאימו למצלמות Sigma fp, Lumix S1 או SL2.

למקור המאמר