מצלמת Lumix S1 של פנסוניק היא המצלמה האחרונה שהחברה השיקה. זוהי מצלמת שבב Full Frame המיועדת לצלמי סטילס מקצועיים עם אפשרות של צילום וידאו ב4k. צלם הדוקו ג'ני בהירי מאתר Cinema5d הצליח לבחון את יכולות הווידאו של המצלמה לפני ההשקה. חשוב לציין שתהיה אפשרות בעתיד לעדכון חומרה בתשלום שיאפשר עוד יכולות שמתאימות במיוחד לצלמי וידאו:

  • הקלטה פנימית 4h UHD עד לקצב של 30 תמונות בשנייה ב10 ביט 4:2:2 בקצב של 150mbps
  • הקלטה חיצונית 4h UHD עד לקצב של 50/60 תמונות בשנייה ב10 ביט 4:2:2 דרך ממשק HDMI מצב חיתוך APSc
  • הקלטה פנימית 1920×1080 עד לקצב של 60 תמונות בשנייה ב10 ביט 4:2:2 בקצב של 100mbps
  • V-log

ג'וני כותב: "כבוחן של הרבה מצלמות חדשות וכאשר לא מתייחסים למפרט, קיימות מצלמות שפשוט מרגישות נח ביד ואין ספק שמצלמה זו התאימה להגדרה זו. זוהי מצלמה גדולה וכבדה (במיוחד אם מחברים אותה עם עדשה 24-105mm f/4 L), כך שצריך לקחת בחשבון שמצלמים עם מצלמת DSLR, וזה לא דבר רע, מכיוון שהמצלמה מאוזנת והייתי יכול לעבוד איתה לתקופת זמן ארוכה."
הסקירה כוללת:

  • התרשמות ראשונה ותפעול
  • ביצועים בתנאי תאורה קשים
  • מערכת מיקוד אוטומטי
  • תחום דינמי
  • HLG ב- (400ISO (12.2stops

ג'וני מסכם:
"ה-LUMIX S1 היא הניסיון הראשון של פנסוניק (ביחד עם גרסת Lumix S1R) להיכנס לעולם של מצלמות Full Frame ואני חושב שהם עשו עבודה טובה. הם מייצרים מצלמה מאוזנת (מפרט לעומת ביצועים) למרות שברמה האישית הייתי מעדיף שהתמונה תהיה עם קצת יותר "בשר". התמונה מאד נקייה – אולי אפילו נקייה מדי במצבים מסוימים. רק בפוסט ניתן לתת לתמונה יותר זהות (יש לקחת בחשבון שהמצלמה 8 ביט, כך שצריך להתנהג בעדינות עם תיקוני הצבע).. כשמתייחסים למחיר, בעיניים של פנסוניק, המצלמה בשלב ראשון היא מצלמת לצלמי סטילס ולאחר מכן למפיקי סרטים, כך שאני יכול להבין את הדרישה שלהם לתוספת תשלום עבור יכולות הווידאו. אני מעריך שהם לא מעוניינים שלקוחות שהמטרה העיקרית שלהם היא לצלם סטילס ישלמו את התוספת. בצדק. למרות שזוהי מצלמה יקרה ואי אפשר שלא להתייחס למחיר כאשר בוחנים את סך הכל היכולות לפני שרוכשים (כל) מצלמה. אנחנו נהיינו מפונקים, ואחת החברות שפינקו אותנו יותר מכולן היא …. פנסוניק. הם הראו לנו בעבר שהם יכולים לספק מצלמות עם קצבים גבוהים, 10 ביט, 4:2:2, הקלטה שדות I בלבד, במצלמה, כך שלא הייתי מופתע שזה גם הסיפור הפעם. הבסיס נמצא, כל מה שפנסוניק צריכים לעשות זה ליצור מצלמה שהווידאו נמצא במרכז ולחייב אותנו במחיר הוגן. אם זה יקרה זה יהיה תענוג גדול."

הווידאו צולם עם מצלמת טרום יצור, כך שאיכות התמונה איננה סופית, הצילום בוצע בפרופיל שטוח, נערך בתוכנת פרמייר פרט, תיקון הצבע בוצע ב FilmConvert.

למקור המאמר