הצלם גנת’ר מאצ’ו (Gunther Machu), המתמחה בצילום בצלמות קטנות, פרסם באתר Cinema5d השוואה בין מצלמת Insta360 One R של Insta360 למצלמת Hero8 Black של GoPro. הוא כותב:

"בשנים האחרונות השתמשתי בהרבה מצלמות אקשן, החל מה- Hero 2 עוד בשנת 2011, כמו גם בכמה מהמצלמות הסיניות הזולות ולאחרונה קמו מתמודדים רציניים יותר כמו DJI. מה שאני אוהב במצלמות האלה היא העובדה שהן קטנות במיוחד, שניתן להרכיבן כמעט בכל מקום ומספקות איכות תמונה טובה.

לאחרונה כל המצלמות החלו להציע קצבי צילום גבוהים יותר ומערכות ייצוב תמונה טובות מאוד – 4K ב 60 תמונות לשנייה, FullHD במהירות 240 תמונות בשנייה ומדע צבע טוב – מושלם לספורט תחת כיפת השמיים כמו סקי ואופני הרים.
ישנה כמובן בעיה עם מצלמות האקשן המסורתיות, שאתה רוצה במסגור של צילום מסוים, תוך כדי מתקון המצלמה במצב נתון. אם צריך לחתוך את הצילום יש צורך לפחות בשתי מצלמות המספקות נקודות מבט שונות.

עם מצלמות 360 מעלות, המשחק הזה משתנה …

צילום ב360 מעלות

היופי בצילום עם מצלמת 360 מעלות הוא העובדה שאתה בוחר את המסגור של התמונה בפוסט. מה שמאפשר חופש מוחלט של קומפוזיציה ולשלב את זה עם מערכת ייצוב תמונה טובה. זהו מכשיר קטן מאוד המצלם הכל ברגע שתלחץ על כפתור ההקלטה.

הסקירה כוללת הסבר מקיף על המצלמה  Insta360 One Rכולל איכות הבנייה, איכות התמונה והסאונד ועוד."
לאחר ההסבר מתחילה ההשוואה למצלמת GoPro. צילום בזווית רחבה באיכות 4k.

הוא מסכם את ההשוואה בין המצלמות:

  • "מבחינת זווית רחבה, יש יתרון למצלמת GoPro, אך התמונה רכה יותר במצלמת Insta360
  • קצב הנתונים בפורמט h.265 נמוך יותר ב-30% מאשר במצלמת GoPro.
  • לGoPro יש קצבי צילום גבןהים יותר 120 תמונות ב2.7k ו240 תמונות ב1080p.
  • מערכות הייצוב באותה רמה.
  • הסאונד אינו שמיש ב Insta360 בעוד שגם בתנאים סוערים ניתן להשתמש באיזשהו סאונד בGoPro.
  • אורך הסוללה זהה לשתיהן, חשוב לזכור שהמצלמות לא מצלמות יותר מ30 דקות.
  • תופעת חימום היתר במצלמת GoPro לאחר 34 דקות לעומת 36 דקות במצלמת Insta360."

הוא מסכם:
"יש הרבה מה לאהוב במהדורת ה- Insta360 One R Twin, ומעט מאוד לא לאהוב – אני באמת מוקסם מהאפשרויות החדשות שמציעה צילום של 360 מעלות! ואני חושב שמצלמת האקשן המסורתית תהפוך בקרוב מאוד לנחלת העבר.

"כיום יש עדיין בעיות עם חיבור ו- 360 מצלמות אינן מציעות קצבי צילום גבוהים (עדיין). אך ברגע שבעיות אלו יפתרו, המצלמות הללו יהפכו למכשירי מצלמת האקשן העיקרית.

לעת עתה, מצלמה כמו Insta360 One R Twin Edition מציעה את הטוב משני העולמות במחיר סביר מאוד של 480 דולר."

למקור המאמר