צלם הדוקו ג'ני בהירי מאתר Cinema5d הוזמן לאירוע מצומצם של חברת BlackMagic שהוקדש לבחינת המצלמה המדוברת Pocket Cinema 4K . במשך אותו יום הייתה לג'וני הזדמנות לשחק עם המצלמה ולקבל מספר תשובות.

זה מה שהוא למד:

  • למצלמה תחום דינמי של 13stops
  • ניתן לטעון את המצלמה דרך ממשק USB
  • סוללה של קנון LP-E6 תספיק בערך ל50 דקות
  • לא ניתן להקליט במקביל כאשר משתמשים ביציאות USBc
  • יציאת HDMI תומכת רק ב1080p ב10bit דגימת צבע 4:2:2
  • במצב ProRes 10bit Extended Video יש יותר מרווח (להפקת תמונות איכותיות במצבים של חשיפה יתר)
  • ניתן לצלם תמונות סטילס באיכות 4k

לסיכום:

בסך הכול המצלמה נראית מבטיחה. במחיר תחרותי ומחויבות לאספקה של תמונה בתחום של מצלמות הגדולים של החברה המספקות תמונה קולנועית. כאשר מדובר בצילום בתנאי תאורה קשים התוצאה בצילום ברגישות של 4000ISO נראית טוב.
"מכיוון שלא נתנו לנו לצלם לבד לא יכולנו להעריך את התנהגות המצלמה בצילום ברמות רגישות גבוהות. הדאגה העיקרית שלי מבחינת המצלמה היא לא איכות התמונה מכיוון שהחברה ידועה כאחת שמפיקה תמונות איכותיות, אלא הפרקטיות שלה.

המצלמה לא כל כך קטנה והצורה שלה שונה מרוב המצלמות ללא מראה הקיימות בשוק (לטוב או לרע? ימים יגידו) למרות שהמצלמה יכולה להיות נוחה לידיים גדולות.
לא משנה מה העוצמה של מסך LCD והגודל שלו, למשתמשים כמוני ממש חסרה העינית לקביעת החשיפה והמסגור של התמונה, מערכת המיקוד האוטומטי מוגבלת במידה (אין מיקוד אוטומטי רציף) וזו יכולת חשובה כאשר עובדים עם מייצב ולבד.

נושא חשוב במיוחד במצלמות מסוג זה המיועדות, בין היתר, לצילומים של  run & gun היא שילוב של טכנולוגיית ייצוב תמונה בגוף המצלמה, וזה חסר. הפתרון היחידי הוא לצלם עם עדשות הרבה יותר יקרות הכוללות טכנולוגיה זו. לעומת חסרון משמעותי זה, כאשר מתייחסים לפורמטי ההקלטה (ProRes ו12bit RAW- ב4k DCI עד לקצב שלך 60 תמונות בשנייה) ולמחיר המצלמה, Blackmagic מפתיעה את כל המתחרים.

לסיכום יהיה לי הרבה יותר מידע לאחר שאשתמש במצלמה ואני מקווה לבצע בדיקות של המצלמה בעתיד הקרוב. רק לאחר שימוש בשטח  אוכל לומר את דעתי המלאה."

לידיעה המלאה