צלם הדוקו ג'וני בהירי מאתר Cinema5d פרסם סקירה של אפשרות ההקלטה המקדמת של מצלמת ניקון Z6 והמוניטור המקליט של Atomos מדגם Ninja V.
הוא כותב: "מצלמות Z6 ו- Z7 של ניקון קיימות כבר לא מעט זמן, עכשיו עם האפשריות האחרונות נראה שהם מקבלים חיים חדשים. בעוד שניקון מציעה מצלמת Full Frame ויציאת 12 ביט RAW דרך ממשק HDMI עם אפשרות של פרופיל שטוח (N log), חברת Atomos תרומת את המומחיות שלה במסכים / מקליטים חיצונים יחד עם אפשרות של הקלטת ProRes RAW ב-12 ביט. אין ספק שהשילוב ביניהם יוצר תקדים בתחום שלנו ובהחלט יכול להחזיר את ניקון למרכז תשומת הלב של מפיקי סרטים ויוצרי תוכן."

הוא מסכם: "אני חייב לחלק את ההתייחסות שלי למספר חלקים לאור העובדה שמדובר במספר מרכיבים שונים
Ninja V – נחמד וקל לעבוד איתו. אולי זה לא "ימיר" אותי באופן אישי להתחיל להשתמש במוניטור מקליט חיצוני אבל מי אני שאעצור מאחרים להשקיע בצגים איכותיים שיכולים לשמש אותם היטב מצלבי צילום שונים, כמובן היכולת להקליט ProRes באמצעות ממשק HDMI היא נקודת מכירה ייחודית.

Z6 – עם כל כך הרבה מצלמות Full Frame שישנן בשוק, אני מוצא שהייחודיות של המצלמה מתבטאת בהפקת אות 12 ביט בRAW. כעת השאלה היא מה יקרה כשיצרנים נוספים יקפצו על העגלה הזו. האם ניקון Z6 עדיין תוכל לשמור על המיקום של המצלמה ככלי צילום נחשק? למעשה, אם זה יקרה אי פעם, ניקון תצטרך להמשיך ולמצוא דרך להקליט סוג כלשהו של RAW איכותי באופן פנימי ואולי על ידי הוספת חריצי מדיה פנימיים שיתמכו בטכנולוגיות עתידיות."

השילוב בין שתי היחידות: "אם אני לא טועה, זו מצלמת Full Frame הקטנה והמייצבת היחידה הקיימת שיכולה להפיק 12 סיביות RAW בממשק HDMI ל- Atomos Ninja V. השילוב הוא סביר ויכול להפוך לאטרקטיבי עוד יותר במהלך מכירות מיוחדות לסוף השנה.

ProRes RAW: באופן אישי, אני בעד RAW דחוס (על פני RAW לא דחוס), מכיוון שהוא מציע איזון הגיוני בין איכות, שטח אחסון וזרימת עבודה. בהקשר זה, עקב האכילס של המקודד בשלב זה הוא העובדה שהוא לא נפוץ ונתמך באופן נרחב. הבטחות והכרזות בצד, כבר חלפו שנה וחצי מאז הוכרז המקודד החזק והאיכותי הזה ומסיבה כלשהי, השילוב איטי למדי. (התמיכה של AVID ותוכנית Adobe Premiere אמורה להגיע בשנת 2020, נחכה ונראה)"

למאמר המלא

הוידאו צולם כשהחומרה עדיין בגרסת בטא כך שייתכנו שינויים