צלם החתונות Lee Morris פרסם סקירה מקיפה של הרחפן Phantom 4 של DJI באתר fstoppers. הוא כותב: אני משתמש ברחפן Phantom 4 כבר מספר חודשים ואני יכול לומר בוודאות שהוא טוב יותר מ- Phantom 3 כמעט בכל דבר אבל גם המחיר גבוה יותר, אבל עדיין Phantom 3 הנו אחד הרחפנים הטובים הקיימים בשוק, במיוחד בתחום הרחפנים הזולים.

אני השתמשתי בכל פלטפורמה של DJI מהרחפן Phantom 1 שהיה אסון בצילום וידאו. היה לו מתקון קבוע לחיבור מצלמת GoPro, לא היה לו מייצב ולא היה ניתן להשתמש בחומר הגלם, למרות זאת חשבתי שזה אחד המוצרים המדליקים ביותר שראיתי.

גרסה 2 הושקה מיד לאחר מכן ואפשרה להוסיף גימבל למצלמה על מנת לקבל צילום מקצועי. הסתובבתי בעולם עם גרסה זו ומצלמת GoPro למשך שלושה חודשים והתוצאות היו מדהימות.

בווידאו הבא צילומים באיסלנד ללא שידור וידאו למערך השליטה.

השימוש בווידאו המוזרם למערך השליטה היה לראשונה עם הרחפן Phantom 3 Pro. יכולתי לצפות בזמן אמת על אייפד על מה שהרחפן רואה. יש לו טווח טיסה מדהים, תמונה נקייה וללא עיקוב. הופתעתי ממה שיכולתי להשיג ב-1,500 דולר (כעת 1,000 דולר).

מספר חודשים לאחר מכן השיקה DJI את Phantom 4. החברה שלחה לי רחפן לבחינה ולקחתי אותו ללוס אנג'לס ולהוואי במסגרת עבודה שביצעתי למדריך של Mike Kelley. אין ספק שזה שדרוג לגרסה 3. יש לו צורה חדשה, סוללה טובה יותר, הוא שקט ומהיר יותר ובעל יכולות התחמקות גבוהות, אבל זה לא הדהים אותי כמו גרסה 3.

היכולת המלהיבה ביותר היא אפשרות התחמקות. להפתעתי מצאתי שאני מעדיף להטיס את הרחפן כאשר פונקציה זו אינה מופעלת. זה גם מקשה על ההמראה והנחיתה מהיד. למשתמשים חדשים אלה יכולות מצוינות, למשתמשים מנוסים יכולת זו  מרתקת פחות. בעבורי השיפור המשמעותי ביותר הוא המהירות של הרחפן שמאפשרת טיסה ברוחות חזקות יותר והביצועים הטובים יותר של הסוללה. למעט פונקציות אלו הרחפנים 3 ו-4 די זהים. למרות שקיים שיפור בעדשה של המצלמה למצלמה יש אותו שבב ולא יכולתי להבחין בהבדל בחומר המצולם למרות שלא השוויתי את החומרים זה ליד זה.

אחד הדברים המוזרים שהיה לי עם גרסה 4 שנראה באופן ברור בווידאו שהרחפן יורד בצורה משמעותית לאחר טיסה מהירה ישר. עדיין לא הבנתי למה הוא מתנהג כך אבל למדתי לחיות עם זה.

בעבורי העדכון של Phantom 4 הוא מספיק על מנת שאני ארכוש אחד כזה, אבל אני גם אוהב לרכוש את האיפון האחרון כל שנה. אבל רוב האנשים אינם כמוני, רוב האנשים ירצו החזר מרבי של הרכישה, במקרה כזה בהחלט כדאי לקחת בחשבון את Phantom 3 Pro או גרסת Phantom 3 4k.

למקור המאמר