הצלם והמומחה לגרפיקה Jeff Foster פרסם באתר Pro Video Coalition סקירה של הרחפן החדש של חברת GoPro מדגם Karma. הוא כותב: המשווקים של GoPro אומרים שמערכת Karma היא יותר מרחפן וזה גם מה שהם מספקים. Jeff מציין שהוא משתמש ותיק של רחפני DJI מאז ההזמנה המקדימה של רחפן Phantom 1 בחודש דצמבר 2012. "באותה תקופה חיפשתי פתרון לצלם מהאוויר במצלמת GoPro 3 על מנת לקבל זווית ראייה שונה." הוא מציין שמאז הוא הטיס את כל סוגי הרחפנים (DJI, Yuneec, Parrot, 3DR ועוד), כתוצאה מכך הוא יכול לקבוע מהי ערכת רחפן, ולדעתו GoPro הצליחה במשימה – כולל מייצב ידני כך שניתן להשיג צילום איכותי על הקרקע ובאוויר.

"מה ש-GoPro עשתה עם Karma זה לקחת את המיטב ממה ש-GoPro תמיד סיפקה – להפוך מצלמות אקשן ליחידות צילום של ההרפתקאות שלך בערכה קלה לשימוש, ואני מעריץ של החברה עוד משנת 2010."

סיכום:
מערכת Karma היא ערכה מלאה, מערכת הכוללת רחפן ומייצב המוכן לעבודה וכל מה שיש לעשות זה לחבר את המצלמה HERO 4/5 ואתה מוכן לעבודה. למשתמשים שמכירים את המצלמות של GoPro ומרוצים מהאיכות תהליך העבודה ב- Karmaלא יאכזב.
למשתמשים מתחילים, הרחפן קל להטסה עם יכולות רבות השומרות על הרחפן וכוללות עזרה בהטסת הרחפן. בבדיקות שביצע עם מצלמת HERO 5 Black הוא היה מרוצה מהתוצאות של חומרי הגלם – חבל שלא היה לו יותר זמן על מנת לבחון צילום פנורמי וצילום תלת-ממדי.
הבעיה היחידה היא שלא ניתן לשלוט על הצידוד אופקי באוויר ויש צורך להנחית את הרחפן, לשנות את המיקום, לכבות ולכייל אותו מחדש. את התופעה של כיול מחדש צריך לבצע במצבים של רוחות חזקות יחסית. מצאתי שתופעה זו גם קיימת כאשר מחברים את המייצב לרכב. ליחידה יש מערכת איטית של תיקון, אבל זה נסלח לאור העובדה שזה הדור הראשון. הוא בטוח שתופעה זו תיפתר בעדכון חומרה.

למקור המאמר

בדיקת הרחפן

בדיקת המייצב