למה להשתמש במצלמת DVX200 של פנסוניק כאשר המצלמה לא מאפשרת החלפת עדשה וקיים בשוק מגוון של מצלמות, ממצלמת FS5 או 7FS של סוני, Cion של AJA או URSA של Blackmagic?


כאשר הסרט אינו מיועד לתחום הקולנוע דיגטלי, ספורט או טבע ולמשתמש אין את הכסף להשקיע במצלמה ובאופטיקה הטובה ביותר, אז DVX200 של פנסוניק עם העדשה הקבועה 13x זו קנייה הגיונית.


הצלם Barry Braverman לקח את המצלמה לבדיקה מעמיקה. להלן התוצאות:


סיכום: מצלמה פורצת דרך בתחום של run-and-gun, הדור הראשון של מצלמה 4k קטנה, עם שבב גדול ועדשה קבועה.


קהל יעד: חדשות, דוקו, ריאליטי, חתונות ואירועים וכן מפיקים לתוכניות. לא להקרנה בבתי קולנוע. המצלמה מתאימה מאוד להפקות ראשונות בתחום 4k.


מה טוב: בנייה איכותית יפנית במחיר מצוין. קומפקטית, קלה ומאוזנת טוב, עדשה מובנית 13x חדה ללא עיוותי צבע, מייצב תמונה הטוב ביותר בתחום, המצלמה מצלמת במעט רעש, עם פרטים בצללים ותמונה נאה בחשיפות יתר (עדכון 1.25), תחום דינמי רחב 12 stops (8 למטה 4 למעלה), V-LOG-L מאפשר תאימות עם מצלמת VariCam 35, מערכת סריקה מהירה מונעת את תופעת הכיפוף, אפשרות הקלטה 4k/UHD/FHD על כרטיס SD זול, אפשרות הזנה של שני כרטיסים להקלטה בשני פורמטים שונים במקביל, קדם מגבר שקט, כניסות XLR אחוריות, אידאלי בעבור הפקה.


מה לא טוב: כיסוי עינית OLED לא איכותי, צפייה בפרופיל REC.709 במצלמה אינו נוח, מצריך לחיצה על כפתור, אין שליטת WiFi במצלמה עדיין, הצבע האדום של המצלמה יכול למשוך תשומת לב לא רצויה, אין כניסת וידאו, החומר המודפס לגבי המצלמה במדריכים אינו איכותי.


 


למקור המאמר ולסקירה המקיפה