חברת שארפ הפתיעה את כולם עם ההשקה של מצלמת 8k בתערוכת CES (ראה ידיעה באתר AV). "זוהי מצלמת ה-8k הראשונה בעולם המיועדת לצלמים סמי מקצועיים", אומר מנהל הצילומים זוכה הפרסים מתיו אולרד (Matthew Allard) מאתר News Shooter שזכה לבחון את המצלמה מספר ימים לפני פתיחת תערוכת CES. (חשוב לציין כי המצלמה נמצאת בשלב פיתוח מוקדם והצילומים הם במפורש לא חומרי הגלם הסופיים).

הסרטון המצורף צולם על ידי צלם העיתונות אריק נאסו (Erik Naso)  עם עדשת סיגמא 18-35 f1.8 ועדשת Zeiss מדגם ZF 100m f/2 macro.

"מהתרשמות ראשונה המצלמה מזכירה בהרבה אופנים את מצלמת הפוקט של BlackMagic עם תוספת נחמדה של מסך נשפך. המצלמה מינימליסטית מאוד בעיצובה, יש מעט לחצנים או חוגות פיזיים. לדברי החברה, המצלמה צריכה להיות קלה ופשוטה מאד לתפעול והיא מיועדת למפיקים ליוטיוב וליצרני בלוגי וידאו.

לא פשוט לשפוט מצלמה משימוש באבטיפוס בשלב כה מוקדם של הפיתוח, ולכן לא פשוט לומר מהו הפוטנציאל של המצלמה. זה יהיה בלתי אחראי לקפוץ למסקנות, אבל אני סבור כי למצלמה יש פוטנציאל. יחד עם זאת, כולם צריכים להבין זה שכתוב על המצלמה 8k לא הופך אותה למכשיר קסום. כושר הפרדה הוא רק כושר הפרדה וזה ממש לא הגורם החשוב ביותר במצלמה. ישנם גורמים רבים הקובעים את איכות המצלמה וכושר ההפרדה מהווה רק חלק קטן.

לא משנה אם המצלמה תצליח או לא, יש להריע לשארפ על עבודתם. אני לא חושב שמישהו בכלל חשב שהמצלמה הראשונה בעולם באיכות 8k תהיה של שארפ, זו לא משימה קלה.

ייצור של מצלמה כזו מצריך קבלת החלטות, על מה שמים דגש, וחברת שארפ בחרה בכושר ההפרדה על פני תחום דינמי ורגישות לאור.

במובנים רבים אני חושב שזו מצלמת קונספט יותר מכל דבר אחר. כמו כל דבר חדש, הדור הראשון יהיה עם עקומת למידה תלולה. אם בוחנים חברות אחרות, כמו Kinefinity ואפילו BlackMagic, לקח להן לא מעט שנים לפני שהתחילו לייצר מצלמות נכונות. אומנם זו לא המצלמה הראשונה של שארפ אבל זו המצלמה הראשונה שלהם בסדר גודל שכזה.
מצלמת 8k של שארפ היא הצצה למה שצפוי לנו בשנים הקרובות מחברות שונות, זוהי הוכחה לצרכנים שהטכנולוגיה הזו בת ביצוע."

מעריכים שהמצלמה תושק באופן רשמי השנה

למקור הכתבה
להורדה של חומרי הגלם המקוריים של המצלמה
לראיון וחומרי גלם ב-cinema5d