בתחילת החודש פרסמנו בדיקה של מצלמת E2 של Z CAM שבוצעה על ידי הצלם ג'מל מורטימר (ראה כתבה באתר AV). כעת גנת'ר מאצ'ו (Gunther Machu), צלם חובב המתמחה במצלמות קטנות פרסם את התרשמותו, באתר cinema5d.

הוא כותב: כאשר תכננתי את הטיול שלי לג'ונגל ההודי לצילום של סרט דוקו קצר על הפארק הלאומי, פנץ', העמיתים שלי באתר cinema5d אתגרו אותי לקחת את מצלמת Z CAM E2 במקום הציוד הרגיל שלי. (חשוב לציין כי טיול זה התקיים לפני העדכון האחרון 0.88 המאפשר הקלטת RAW. מורטימר עוקב שנים רבות אחר התפתחות הז'אנר, ורכש לפני 10 שנים את מצלמת LUMIX GH1 של פנסוניק.

מסקנות:
מצלמת Z CAM E2 היא תוספת רצויה לסדרת המצלמות מיקרו ארבעה שלישים, וניתן לקבל כל כך הרבה דברים כבר בבסיס (כניסת סאונד 3.5 מ"מ משאירה לנו אפשרות לרצות יותר). גונתר אוהב את האפשרות של צילום בקצבי תמונה גבוהים, הקלטה ProRes ודברים נוספים. אין ספק שכדאי להמשיך לבחון את חברת Z CAM עם ההשקות הקרבות של החברה של מצלמות APSc ו-Full Frame (מדגם S6, F6 ו-F8) שעתידים לצאת לשוק בסוף השנה. (ראה הודעה באתר AV)

כאשר משווים את המצלמה הזו למצלמות אחרות עם אותו שבב, במיוחד מצלמת הפוקט 4k של BlackMagic, מצלמת הפוקט זולה יותר משמעותית, יש לה מסך גדול יותר (5 אינץ) ומאפשרת הקלטה פנימית של ProRes וכן RAW ב12 ביט (BlackMagic RAW). בנוסף התחום הדינמי של מצלמת הפוקט טוב יותר ב0.8stops.

בסופו של דבר צריך להחליט איזו מצלמה מתאימה למשתמש יותר, היכולות הנוספות הקיימות במצלמת Z CAM (צילום במצב multi-cam וסינכרון, WiFi ועוד) זו יכולה להפוך אותה למצלמה המושלמת.

למאמר המלא