לאחר המתנה של שנים רבות לגרסת 4k מהחברה המובילה את תחום הצילום הקולנועי, חברת ARRI השיקה שלשום את מצלמת Alexa 35. ראשית כל, בלטה בהיעדרה ההתייחסות לרזולוציה (לא 4k ולא 8k) ולמפרטים, שבב APSc (ולא Full Frame).

מנהל הצילומים זוכה הפרסים, מתיו אולרד (Matthew Allard), פרסם באתר News Shooter סקירה מקיפה של המצלמה והוא מסכם:
ALEXA 35 היא מצלמה מרשימה מאוד ודוגמה מצוינת לכך שלעולם לא כדאי לשפוט מצלמה לפי מפרטים בלבד. יש הרבה מצלמות בחוץ שעולות הרבה פחות כסף והמפרט טוב בהרבה על הנייר. למרות שהמפרטים כולם טובים ויפים, הם כמעט אף פעם לא נותנים את התמונה המלאה על מצלמה כלשהי. צריך להשתמש במצלמה בעולם האמיתי ובסביבות צילום אמיתיות כדי לראות איך היא מתפקדת מכיוון שהשימושיות חשובה לא פחות מאיכות התמונה.

יש הרבה מצלמות נהדרות בחוץ, וכן, בהרבה תנאים מבוקרים, אפשר לגרום כמעט לכל מצלמה להיראות טוב. איכות התמונה לבדה היא לא מה שהופך מצלמה למצוינת, אלא הפרטים הבלתי מוחשיים שאנשי מקצוע עובדים מסתמכים עליהם, הם שמבדילים את המצלמות הגדולות מהטובות. בסופו של דבר, שימושיות, אמינות, התאמה אישית, זרימת עבודה וקלות שימוש; הם כולם דברים שרק לעתים רחוקות שומעים אנשים מדברים עליהם, אבל אלה הם הדברים שמצלמות ARRI מצטיינות בהם.

"גוון הצבע ועיבוד חשיפת היתר הם ברמה אחרת מכל מצלמה שאי פעם השתמשתי או ראיתי. חשבתי ש  Alexa Mini LF הייתה מעולה בטיפול בחשיפות יתר, עד שהשתמשתי ב-ALEXA 35. הצבעים והמראה הכללי של התמונות שמתקבלות נעימים ביותר ולא צריך לעשות הרבה כדי לקבל תמונה נהדרת. החיישן ומערכת העיבוד החדשה מספקים בסיס נהדר וכל מה ש-ARRI היו צריכים לעשות זה לבנות מצלמה מסביב.

"הקביעה שלי מהשימוש במצלמה היא שהיא פשוט נראית טוב לא משנה באיזה מצב. המצלמה מפיקה תוצאות כל כך טובות שלא צריך לבזבז זמן יקר בהתעסקות בתמונה כדי לנסות לגרום לה להיראות יפה. זה לבדו חיסכון עצום בזמן. זה לא משנה מה תנאי התאורה, זה פשוט נראה טוב. היכולת לצלם בתנאים מאוד ניגודיים מבלי להשתמש בתאורה רבה, כי המצלמה לא תצלם את הדגשים, נותנת רשת ביטחון ענקית לעבוד איתה. זה מאפשר להשקיע פחות זמן בפתרון בעיות תאורה ויותר זמן בצילום.

"כולם אוהבים לדבר על המראה של ARRI, וכן, למרות שזו סיבה ענקית לכך שצלמים בוחרים במצלמות ARRI, הם גם בוחרים בהן מסיבות אחרות:
צלמים שעובדים על הפקות טלוויזיה וסרטים עלילתיים יכולים בדרך כלל לבחור להשתמש בכל מצלמה שהם אוהבים, אז למה בסופו של דבר רבים כל כך בוחרים ב-ARRI? ובכן, בעיקר בשל כל הסיבות שציינתי", אומר אולרד.

"בעולם שבו ההייפ השיווקי משתולל וכולם רוצים לנסות לעוור אותך עם 8k, מפרטים גדולים ונתוני טווח דינמי לא מציאותיים, ALEXA 35 פשוט חוזרת על מה ש-ARRI תמיד עסקו בו – איכות תמונה, אמינות ושימושיות. אלו הם הפריטים העיקריים שמנהלי הצילום מחפשים במצלמה.

"קל למדי לנוח על זרי הדפנה כאשר המצלמות של החברה שולטות בשימוש בהפקות טלוויזיה, פרסומות וסרטים עלילתיים. במובנים מסוימים, ניתן לטעון ש-ARRI חידשה רק בקצב שלה, אבל סבלנות היא המפתח. כשיש חיישן טוב כמו ALEV, אין טעם להוציא משהו גרוע יותר. כל המצלמות הקודמות היו גרסאות שונות עם אותו שבב. ARRI הקדישו שנים על גבי שנים כדי להגיע לנקודה שבה הם הרגישו שיש להם חיישן חדש מספיק טוב ומדע צבע חדש להציב במצלמה חדשה."

"כדי ש-ARRI תאבד את מעמדה בתור הבחירה המובילה במצלמות קולנוע דיגיטליות, חברות מתחרות אינן יכולות ליצור רק מצלמה קרובה או טובה בדיוק כמו ARRI, היא צריכה להיות הרבה יותר טובה. תרצו או לא תרצו, זו המציאות."

אולרד מסתייג וכמובן מוסיף:
"שוב, אין דבר כזה מצלמה מושלמת ובחירת המצלמה נקבעת לרוב על פי סוג העבודה וסוג הפרויקט. רק בגלל שALEXA 35 היא מצלמה מצוינת, לא אומר שהיא כלי מתאים לכולם או לכל עבודה. המצלמה הטובה ביותר היא המצלמה שמתאימה ביותר – לתפקיד, לצלם, לפרויקט.

"ARRI תמיד הייתה בעמדה טובה כי ברגע שהמצלמות שלה הפכה לסטנדרט בתעשייה, כולם יודעים איך החברה עובדת, איך להשתמש במצלמות ואילו תוצאות הם הולכים להשיג. תמיד יהיה דחף תת מודע להשתמש בכלים מוכרים. באמירה זאת, למנהלי צילום שבוחרים להשתמש במצלמות ARRI יש בדרך כלל אפשרות לבחור כל מערכת מצלמה שהם רוצים. אמנם, מנדטי הסטרימינג אילצו הרבה מנהלי צילומים להשתמש במצלמות RED או סוני מכיוון שהם לא יכלו להשתמש במצלמות מיני או אחרות.

"ALEXA 35 היא יורשת ראויה למצלמות ARRI הקודמות וכמות העבודה שנעשתה מאחורי הקלעים כדי ליצור את המצלמה הזו הייתה באמת יוצאת דופן. אני לא מכיר יותר מדי חברות בתעשייה שלנו שהיו מקדישות את הזמן באובססיביות לפרטים קטנים ולוודא שהכל נכון כפי שהקדישו ב-ARRI. בעולם שבו יצרני מצלמות דוחפים דגמים חדשים חדשות לבקרים, ARRI לוקחת את הזמן ומשחרר מצלמה רק כשהם חושבים שהיא מוכנה."

ולשאלת השאלות: "האם זו המצלמה המושלמת? ברור שלא. אין דבר כזה"

לסקירה המלאה
תמונות: Newsshooter