Sandisk הכריזה על קו חדש של כונני SSD המתוכננים לאחת הקטגוריות הצומחות במהירות בתחום האלקטרוניקה הצרכנית – תחום ה- ULCPC – המחשבים הניידים האולטרה-ניידים הנמכרים במחיר השווה לכל כיס. הקטגוריה החדשה, שכבר זכתה לכינוי “netbooks”, כוללת מחשבים קלים במיוחד המצויידים ביכולות תקשורת וויירלס לגלישה באינטרנט. קו הכוננים החדש, (SanDisk pSSD (Parallel ATA solid state drive, מבטל את הצורך בכונן קשיח ויכול לאחסן הן את מערכת ההפעלה של המחשב והן את התוכנות הנלוות. ההכרזה בוצעה במסגרת תערוכת קומפיוטקס הנערכת בימים אלה בטייוואן. 


סנדיסק, תספק את הכוננים החדשים שפותחו בישראל, בקיבולות של 4, 8, ו-16 ג'יגהבייט (GB), עם מהירויות קריאה של 39 מגהבייט בשניה ו- מהירות כתיבה של 17 מגה בשניה. הכוננים יתמכו הן במערכות הפעלה לינוקס וחלונות XP ויהיו זמינים באוגוסט 2008. קו ה- pSSD משתמש בטכנולוגיית הזכרון הפלאש MLC (לסנדיסק מספר רב של פטנטים בתחום זה. טכנולוגיה זו מאפשרת לדחוס פי 2 כמות מידע על גבי תא מידע בודד) ו- SLC שפותחו על ידי סנדיסק והוא מיוצר בשיתוף עם טושיבה במפעלי החברה ביפן. שתי החברות שיתפו פעולה בעבר בפיתוחים משותפים של טכנולוגיות ומוצרי פלאש NAND.


מחשבי ה- ULCPC הם מחשבים אולטרה-ניידים לא יקרים, הקטנים מהמחשבים הניידים הרגילים, שמחירם בדרך כלל נע בין 250 ל- 350$. המחשבים פותחו במקור כפתרונות לא יקרים למערכות החינוך במדינות מתפתחות, אבל, הפכו מהר מאוד לטרנד אופנתי ולמבוקשים על ידי מבוגרים ברחבי העולם. רבים ממחשבי הקטגוריה הם  מערכות העושות שימוש אך ורק בכונני SSD, שנבחרו לכך בגלל גודלם הזעיר וצריכת החשמל הנמוכה, המאפשרים חוויית משתמש טובה עם עבודה במשך יום שלם בטעינה אחת של הסוללה. זאת ועוד, המחשבים תוכננו לעמוד בתנאי חום, אבק ולחות – מהיתרונות הבולטים של כונני ה- SSD – אין בהם חלקים נעים, כך שהסיכוי לפגיעה בעת חבלה, או אי עמידה בתנאי מזג אוויר קיצוניים הוא נמוך בהרבה. 


"כונני ה- pSSD שלנו יאפשרו ליצרני מחשבי ה- ULCPC ליצור את מה שבהחלט יכול להיות ה'גל' הבא של מערכות המחשוב האישיות והניידות", אומר דורון מאירסדורף, סגן נשיא ומנהל השיווק בחטיבת ה- SSD בסנדיסק.


ע"פ חברת המחקר גרטנר, שילוב כונני ה- SSD בשוק הצומח של ה- ה- ULCPC הוא מבטיח ביותר. גרטנר מעריכה שהקטגוריה תצמח מ- 635,000 יחידות בשנת 2007 למעל 33 מיליון עד שנת 2012. 


מחיר הכוננים החדשים עדיין לא נקבעו.  


 


הודעה לעיתונות באנגלית