Samsung קיבלה מרשם הפטנטים בארה"ב אישור לפטנט על טכנולוגיה היוצרת מסך וירטואלי שטוח. באיור שצורף לבקשת הפטנט נראה מכשיר טלפון סלולרי ניצב על משטח ישר, ומתוכו בוקעת קרן המקרינה ממשק משתמש על משטח, שניתן לכתוב עליו. עט אלקטרונית מאפשרת להניע את התפריטים. המכשיר פועל בצורה דומה לטכנולוגיה של מקלדת וירטואלית מתוצרת חברת I-Tech.


כדי להעביר אותיות, מילים או איורים באמצעות צג וירטואלי הותקן בקצה המכשיר גלאי מיקום, העוקב אחרי העט הווירטואלי, תוכנה לזיהוי אותיות מזהה רישום קווים כאותיות, עוקבת אחרי תנועת העט האלקטרוני ומזהה מתוכה את מסלול הכתיבה של האותיות. הפיתוח האחרון הוא תוכנה המייצרת את הצג הווירטואלי המוקרן על גבי משטח ישר מתוך פתח של אלומת אור במכשיר הסלולר.


לפי הבקשה לפטנט, המכשיר יקרין את הצג בצורה של מזכר על משטח שטוח. כמו בצג רגיל של מחשב, גם הצג הווירטואלי יכיל אזור להכנסת מידע על ידי ציור, אזור להכנסת מלל ואזור של תפריט ותיבת כלים, וכן יכולת גלילה של המידע. התוכנה ליצירת המסך הווירטואלי תפעל בזמן אמת ותציג על הצג את המידע שייכתב על המסך הווירטואלי מייד עם הכתיבה.


הבקשה לפטנט הוגשה עוד בשנת 2004 ועדיין אין מידע אם הטכנולוגיה תשולב במוצר סופי שיגיע לצרכנים. אם תצליח סמסונג לשלב רכיבי זיכרון מספיק גדולים ועוצמת עיבוד מספקת, ניתן יהיה להשתמש בטלפון ליישומים האופייניים היום למחשבים ניידים עם צג מגע (Tablet PC).