"עצם פתיחת משרד Crestron בישראל, נותנת ללקוחותינו תמיכה מקומית, ונוטעת בהם ביטחון עמוק יותר במוצר", כך אומר רונן ברוקשטיין, מי שייצג את החברה בישראל במשך 20 שנה, ומשמש כיום כמנכ"ל Crestron ישראל. המשרד הישראלי הוא ה-92 במספר בעולם, ושנה לאחר פתיחתו נפגשנו עם עומר ברוקשטיין – המנהל הטכני, ועם רוני ליטמן – מנהל השיווק ומכירות של החברה בישראל.


 


 


חברת Crestron, שנוסדה לפני למעלה מ- 40 שנה ונמצאת בבעלות פרטית (והינה כיום אחת החברות הפרטיות הגדולות בארה"ב), מספקת פתרונות שליטה ומערכות אוטומציה למגזר הפרטי והעסקי, כולל מערכות מלאות לבניין חכם (AV, חשמל, ניהול משאבים ועוד). Crestron מציעה למעלה מ-2,500 מוצרים, אשר כ-90% מהם הינם חלק ממערכות אינטגרטיביות כוללות, ומיעוטם פתרונות ‘Stand Alone’. החברה מעסיקה יותר  מ-3,000 עובדים – 450 מהם מהנדסי מחקר ופיתוח – והמחזור הכספי השנתי שלה הוא יותר מ-630 מיליון דולר.


 


עומר מספר: "אנחנו לא חברת מוצרים, אלא חברה של פתרונות כוללים, אשר תוכננו ונועדו לעבוד כמערכת שלמה. המטרה שלנו היא לשנות את האופן שבו אנשים באים במגע עם הטכנולוגיה – בבית או בסביבה העסקית, ואנחנו מאמינים שהתוצאה הטובה ביותר מתקבלת כאשר מחברים יחדיו רכיבים, אשר תוכננו לעבוד יחדיו כפתרון אחוד", מבהיר עומר.


 


רוני ליטמן מסביר: "כאשר מדובר במערכות ששולטות על תתי מערכות כגון ווידיאו, סאונד, חשמל ועוד – עדיף שהן תשבנה על פלטפורמה אחת, בין השאר משום שכך מובטחת אמינות גבוהה יותר, וכן ביצוע שדרוגים ושיפורים הינו קל יותר. כשמדובר בפלטפורמה אחידה, אין 'טלאים' וכך מובטחת שרידות ואמינות המערכת לתקופה ארוכה כמו גם חסכון כספי, כתוצאה ממיעוט רכיבים מיותרים, ועבודת אינטגרציה פשוטה ומהירה יותר".


 


את מוצרי Crestron ניתן לחלק היום לשלוש קטגוריות עיקריות:


 


מערכות שליטה ובקרה הכוללות בקרים ייעודיים, מסכי מגע וממשקי משתמש נוספים. "האייפד שינה את התעשייה שלנו – מסכי מגע, אשר היו פעם נחלתם של עשירים בלבד, נגישים היום לקהלים רחבים בהרבה. כמו במקרים אחרים, בחרה Crestron שלא להתנגד ולהילחם בטכנולוגיה, אלא להתקדם איתה, ואנו החברה היחידה בתחום המפתחת בעצמה פתרונות מלאים לטאבלים מבוססי iOS, אנדרואיד ובהמשך גם Windows Mobile. כל זאת מתוך הבנה ברורה שזה מה שרבים מהצרכנים שלנו מחפשים היום. לצד זאת, מכירות מסכי המגע הייעודיים שלנו, על יתרונותיהם הברורים, רק עלו בשנים האחרונות", מבהיר רוני.


 


מערכות הפצת ווידאו ואודיו דיגיטליים – מערכות לניתוב ועיבוד של אותות ווידיאו וקול, מערכות מיקרופונים חכמים, מגברים רב איזוריים, רמקולים, שרתי מדיה ועוד. "מערכות
ה-
DigitalMedia™ הפכו כבר מזמן לסטנדרט של התעשייה בכל הנוגע לניהול והפצת ווידאו ואודיו דיגיטלי, ולמעלה מ-65,000 מערכות כאלו, עם למעלה מ-1.2 מיליון (!) נקודות קצה חיברנו בכל העולם. מערכות ה-DigitalMedia™ מהוות כ-50% מהפעילות שלנו בארץ ובעולם, ורק בתערוכת Infocomm האחרונה הצגנו חידושים רבים לקו מוצרים מוצלח זה, ובהם תמיכה מלאה בכל המוצרים העתידיים ברזולוציית 4K", מפרט רוני, "עם למעלה
מ-250 מערכות עובדות בישראל, בהן עשרות התקנות באתרים ביטחוניים אסטרטגיים ורגישים, הדגש הוא תמיד על איכות ואמינות המערכת. להבדיל ממערכות של יצרנים מתחרים, אנחנו מאפשרים שילוב של
Scaler בנקודת הקצה, ואיננו מחייבים Scaler היכן שלא נדרש אחד, ולכן אנחנו יכולים לעשות שימוש ב-Scaler-ים איכותיים יותר. יצרנים אחרים, המשלבים את ה-Scaler-ים בנקודות היציאה – מחייבים למעשה את משתמשיהם להשתמש במספר רב, ולא נחוץ של יחידות Scaler, מאבדים בכך את יתרון התחרות ואף פוגעים באיכות התמונה המתקבלת" מסביר עומר


 


בקרת תאורה, מיתוג עומסים, חיישני נוכחות, טמפרטורה, אור ועוד – "Crestron מייצרת פתרונות אינטגרטיביים לשליטה מלאה במערכות תאורה, מיזוג והצללה. הפתרונות שלנו הינם מגוונים ומתאימים לפרויקטים חדשים וכאלו קיימים המתבססים על טכנולוגיות אלחוט ייחודיות ואמינות במיוחד אשר פותחו במרכז המו"פ של החברה. אחת מהטכנולוגיות המעניינות ביותר בעולם בקרת החשמל, אשר הולכת ונעשית פופולארית יותר ויותר בשנים האחרונות, היא טכנולוגיית ה-DALI, המאפשרת שליטה ועמעום אינדיבידואלי של כל גוף ע"י כתובת ייחודית הניתנת לגוף. פתרונות Crestron לתאורת DALI כוללים בקר לוח מתקדם, בעל יכולת שליטה ב-128 גופים, וממשקים עבור תאורה פלורוסנטית ולדים, המשתלבים כחלק מהפתרון הכולל של החברה" מסביר עומר.


 


"הלקוחות שלנו זוכים בגישה למערך השירות והתמיכה הטכנית עטור הפרסים שנקרא TrueBlue, וכן גישה מלאה לכל הקורסים כחלק מה- Crestron Technical Institute אשר תואם במדוייק את מערך השיעורים העולמי והוא מיועד הן לספקי המערכות שלנו, לשותפינו העסקיים והן ללקוחות שלנו" אומר רונן ברוקשטיין "על מנת להבטיח את מלוא שביעות הרצון ממוצרינו, ולספק ללקוחותינו שירות ותמיכה בסטנדרטים הגבוהים אשר הצבנו לעצמנו, Crestron מוכרת את מוצריה רק דרך משווקים מוסמכים ומורשים ומעניקה תמיכה מלאה וגישה מלאה לחדר תצוגה עשיר במשרדינו בכפר סבא" מסכם רונן.