חברת DJI הודיעה שהחברה קיבלה את התעודה הראשונה בעולם מסוג C1 EU עבור רחפנים מסדרת Mavic 3 במסגרת תקנת הרחפנים החדשה האירופית. כלומר, עם תעודת C1 וחומרה מעודכנת תואמת C1, טייסי Mavic 3 יוכלו לטוס בקטגוריית A1 Open (במקום A2 המוסדר והקשה יותר להשגה) מינואר 2024 ואילך.

לדברי החברה, Mavic 3 קיבל כעת אישור C1 על ידי הגוף המוכר רשמית של TÜV Rheinland (ספק שירותי בדיקות עולמי שבסיסו בגרמניה) ולכן יעמוד בתקנת הרחפנים האירופית החדשה. ההסמכה תקפה בכל האזור הכלכלי האירופי (EEA, כלומר האיחוד האירופי בתוספת נורבגיה, איסלנד וליכטנשטיין) והיא חלה על כל החומרה והקושחה המעודכנת ב-C1 של סדרת DJI Mavic 3 הנוכחית.

הדרישות מהרחפן:

  • עוצמת רעש נמוכה מ 83Db
  • כאשר נעשה שימוש במצב טיסה חכם של ActiveTrack לצילום אנשים או חפצים, המרחק מהאדם/חפץ יוגבל ל-50 מטר. מעבר ל-50 מטר, ActiveTrack יושבת.
  • נוריות העזר יופעלו או יכבו אוטומטית במהלך השימוש, בהתבסס על הסביבה בפועל, וכן
  • נוריות ה-LED בזרועות הקדמיות של המל"ט יהבהבו כברירת מחדל למשך כל הפעלת הרחפן

לפי DJI, תהליך הגשת הבקשה לקבלת תווית הזיהוי החדשה ברמה של C1 לסדרת Mavic 3 עתיד להיות זמין לכל הלקוחות החל מהרבעון הרביעי של השנה. מתאריך זה, משתמשים יוכלו לבקש זאת ללא עלות. התהליך ידרוש מסירת המספר הסידורי של הרחפן ואישור לכך שהקושחה תואמת C1 הותקנה.

לאחר שתהליך היישום של C1 הושק, כל עדכוני הקושחה העתידיים של סדרת Mavic 3 יכללו את השינויים הטכניים הנדרשים על ידי אישור C1 ולא ניתן לבטל אותם.

מותר ואסור בהטסת רחפנים לפי EASA – PDF

תמונה: CineD