Freescale Semiconductor Inc, חברת בת של מוטורולה, הכריזה על סידרת חיישנים זעירים המיועדים לשוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים. החיישנים ממשפחת MMA62xxQ מבוססים על  מערכות מיקרו-אלקטרומכניות (MEMS) והם מיועדים לשימוש במגוון מוצרי צריכה אלקטרוניים, בהם נדרשת מדידה של כוחות הנובעים מתנועה, תזוזה, חבטה, שינוי מיקום, או זעזוע.


לדוגמה, מעצבי נגני MP3, או מחשבי כף יד, הרוצים שהפעלתם תתבצע בתנועה אנושית טבעית יותר, במקום בלחיצה על כפתורים, יוכלו לצמצם את מספרם ולהוסיף תכונות חדשות בלא להגדיל את המכשיר עצמו. 


הייחוד בחיישנים הזעירים (הממוקמים במארז בגודל 6x6x1.98mm), הוא בעובדה שהם מבחינים בתנועה בשני כיוונים (צירי X ו- Y). המשמעות – מפתחי המוצרים חוסכים בשטח, מפחיתים את ההתחממות ומורידים את עלויות הפיתוח. יתרון נוסף: החיישנים צורכים מתח נמוך ביותר וצריכת החשמל נמוכה משמעותית, נתון המסייע לשמור על חיי סוללה ארוכים.


לדברי שמואל ברקן, מנכ"ל משותף ב- Freescale Semiconductor ישראל, רכיבים אלקטרוניים משפיעה כיום בצורה משמעותית על התחום הצרכני, בין אם מדובר בעבודתן של המערכות הפנימיות במגוון מכשירים ניידים ובין אם בהחליפם חלקים מכניים במערכות MEMS. "החיישנים בעלי הציר הכפול של Freescale מסייעים להניע את המהפכה הזו על ידי המרת תנועה פיזית לפלט אלקטרוני ברמות נמוכות ביותר", אומר ברקן.