הכל על הבדלים בין מצלמות, חשיפות אור, קידודים והתמודדות בתנאים שונים על הסט – בסדנאות שיתקיימו בבית הפוסט "סיניפוסט" (כל סדנא 4 שעות) בתאריכים: 4.4, 11.4, 2.5, 9.5, 30.5, 13.6 ו-18.7


 


"אחד הדברים הבסיסיים שיש להחליט לגביהם בטרם מתחילים לצלם, הוא באיזו מצלמה לבחור לצורך הפרוייקט, וכיצד יטופלו חומרי הגלם בשלב של הפוסט". כך אמר לנו בידיעה שפורסמה בשבוןע שעבר עידן אור מנכ"ל אקט, איגוד עובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל (ע"ר), לקראת השלב המעשי של הפקת סדרת סדנאות לחברי אקט ולאורחים נוספים.


 


לדבריו צריך לבדוק מה ניתן להפיק מהמצלמה ומה לא ניתן – ולא רק לבחור את המצלמה לפי תקציב ותחושות. "על ידי הקניית סדר מהלכים שכזה, אנו מספקים לאנשים ידע מה ניתן לדרוש ממערכות הפוסט לאחר הצילומים, כולל תיקון טעויות, שינוי אווירה וכן מהן המגבלות של המערכות בפוסט ומשמעותן…", הסביר עידן.


 


לצורך זה העמידו אקט, חברת אוטופיה שרותי מצלמה ואולפני עריכה ו-סינפוסט, בית פוסט פרודקשן לקולנוע וטלוויזיה, את כל הכלים שברשותם: מגוון גדול מאוד של מצלמות לשם עריכת ההשוואה, את אחת ממערכות תיקון הצבע הטובות בעולם Baselight  (של Filmlight) שמיועדת לקולנוע, ומערכתBaselight  שמיועדת לווידיאו (גם היא של Filmlight), ואולם הקרנה עם מסך גדול ומקרן מקצועי של חברתChristie .


 


עתה, בסדנאות של 'סיניפוסט', יועלו הנושאים הבאים:


כיצד מערך הפוסט עוזר לתוצאה מושלמת.


בחירה נכונה של חדר ה-Color Correction (תוכנה, חומרה, וציוד הקרנה) כדי לקבל איכות מקסימלית.


הדגמה של P3, Rec709, XYZ) Color Space).  ההבדלים ביניהם וההשפעתם על התוצר הסופי.


הדגמה של תהליך DCP  משלב Color עד לתוצר הסופי,  כולל צפייה ב-DCP והשוואה בין חומר הגלם לתוצאה הסופית.


המצלמות שאליהן תהיה התייחסות בהרצאות:


Red Epic ,Alexsa, Sony f5,-f55, C300, BlackMagic, Sony f3 sxs ,Sony f3 Pix ,Gopro ,D80


הסדנה תתקיים בימי שישי בבית הפוסט "סיניפוסט" ברחוב ראול ולנברג 12 (קומה1) ת"א בקבוצות קטנות של עד 15 משתתפים. להרשמה: act@act.org.il .


לכתבה המלאה באתר AV על הכנת חומרי הגלם