צילום באיכות 4k כבר לא נחשב משהו מוזר או חריג בתחום ההפקות, אבל עדיין קיימת הבעיה כיצד איכות 4k תגיע לבתים. גוף התחיקה האמריקאי SMPTE פרסם דוח חדש שהופק על ידי הקבוצה UHDTV Ecosystem Study. הדוח מציע פתרונות לשאלות: מרחב הצבע, תמיכה בקצבי תמונה מעל 60 תמונות בשנייה, שילוב עם הארכיטקטורה SDI הקיימת כיום בתעשיית השידור ושילוב פורמטים חדשים ואיכותיים של סאונד.


SMPTE מעוניין שיפסיקו להשתמש במונח 4k (שמייצג את האיכות 4,096×2,160) ובמונח 8k (המייצג 7,680×4,320) ולציין רק את המונח Ultra HD. האיגוד קבע ש UHD-1יהיה באיכות 3,840×2,160 ו- UHD-2יהיה באיכות 7,680×4,4320, שני הפורמטים מתוארים במסמך של הארגון ST 2036-1 ותיאור קידוד הצבע מתואר במסמך של ITU, Rec. 2020.


מרחב הצבע


על מנת לשמור על תאימות לאחור ניתן להשתמש במרחב הצבע Rec. 709 (מרחב הצבע של SD/HD) וכך לשמור על ממשקי SDI הקיימים כיום, זהה לשיטת העבודה הקיימת. למרות זאת ל UHDTVיש את מרחב הצבע שלו, שהוא כמובן גדול יותר, אבל ייקח זמן רב עד אשר מרחב צבע זה ישולב בכל תהליכי העבודה וההפצה. בזמן המעבר יהיו שיטות ומערכות להמרת מרחבי הצבע.   


כמות שדות בשנייה


לפי המסמך כמות השדות בתקן הינם: 23.976, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94, 60 ו-120. בנוסף חברים פנו לאיגוד בבקשה להוסיף עוד שני קצבים 100 ו-119.88. אחד היתרונות המשמעותיים של קצבי תמונה מהירים הינה העובדה שקל יותר לסנכרן קובצי סאונד ואפשרות הפצה בינלאומית.


דחיסה


האיגוד מאמץ את רמת הדחיסה מ-2:1 ל-20:1 על מנת לחסוך ברוחב פס, המטרה להגיע לקצבים של 12 Gbit/sec כך שיהיה ניתן להעביר את התכנים על גבי רשת 3G SGI או אפילו 1.5G HD-SDI. כמו כן יש המלצה למספר סטנדרטים שכוללים מעטפות שיאפשרו העברה של תכנים ללא דחיסה.


סאונד


הדוח ממליץ לשדרג בצורה משמעותית את איכות הסאונד. קובץ סאונד צריך להיות ללא דחיסה ב24 ביט ב48 kHz / 96kHz. הדוח מציע לקבוע את הסטנדרטים האיכותיים יותר וכן את הסטנדרטים הקיימים כיום לצורכי תאימות לאחור


להורדה של המסמך