מזמור הפקות שדרגו את הניידת מ-SDI ל-HD תשמש את ערוץ הספורט לשידורים באיכות HD


 


לא רק תכניות ספורט HD מחו"ל, גם משחקי  הספורט מהארץ יהיו באיכות HD  ובקרוב, השידורים יעברו לצופים של ערוץ הספורט המשודר ביס והוט ולאט לאט אנו מצמצמים את הפער עם העולם. על מנת לאפשר זאת חברת מזמור הפקות הרימה את הכפפה. דניאל לנקרי הבעלים של החברה מספר: "המטרה הייתה להפוך את הניידת מניידת SDI לניידת באיכות HD, לפני שנתיים ערוץ הספורט פתח ערוץ HD אולם כל השידורים הינם מתוכניות ספורט בעולם וללא כל זיקה למשחקים ואירועים הקיימים בארץ.


חשוב לציין כי אחד הגורמים המאיצים את שילוב טכנולוגיה מסוג זה הינם שידורי ספורט ובכל העולם ערוצי ספורט היו הערוצים הראשונים שהושקו, "ערוץ הספורט בארץ החליט לבדוק את המשמעות של שידורי ספורט מקומיים" מספר דניאל "גם באיכות HD והתוצאה מכרז חדש שמטרתו לתת מענה לספק שירותי HD, אני החלטתי שאני חייב לבצע זאת" אומר דני "לאחר שהגעתי להבנות עם ערוץ הספורט רכשנו ציוד HD מחברת AVCOM, נציגת סוני בארץ וזאת על לשדרג את הניידת המובילה שלנו OB1 לניידת HD הניידת השנייה שלנו (OB2)  בשלב הנוכחי תמשיך להיות מבוססת SDI.


 


עד לרכישה האחרונה השתמשנו בציוד צילום של Hitachi, החלטה על הרכישה התבצעה בחודש אפריל ולאחר נסיעה שלי לתערוכת NAB בלאס ווגאס (תערוכת ציוד השידור הגדולה ביותר בעולם) העסקה נסגרהץ בNAB נפגשתי עם אנשי סוני בשילוב עם אנשי AVCOM שתמכו בנו לכל אורך הדרך. למעשה הבדיקות הראשונות שלי בתחום צילום HD נעשו כבר חצי שנה קודם לכן בתערוכת IBC2008 באמסטרדם, הבחירה של מצלמות Sony נעשו ממספר סיבות כולל האפשרות של עבודה בטרייקס דיגיטלי שזאת טכנולוגיה שדרשנו. באותה תקופה לא היו מצלמות אחרות שתמכו בפורמט זה.


 


 


במסגרת העסקה עם AVCOM נרכשו שמונה מצלמות HDמדגם HSC-300 וכן עדשות HD של חברת Fujinon המאפשרים פתרון כולל לצילום ספורט. מערבל תמונה HD מסוג MVS-6000 שולב בניידת, המערבל המאפשר עבודה עם 34 ערוצים וכולל מחולל אפקטים תלת מימדי (3D DME), מספר Panels AUX ויחידת ShotBox המיועדת לאפשר קיצורי דרך למעבל. על מנת לאפשר את הגמישות המלאה לערוץ הספורט וללקוחתינו רכשנו את יחידת הבקרה של המערבל הגדול יותר של סוני מדגם MVS-8000. יחידה זו מאפשרת שליטה מלאה על כל מרכיבי המערכת , בנוסף לאפשרות של עבודה מהירה ואיכותית של שידורים בזמן אמיתי.



הדגש של הניידת החדשה הינה הגמישות אומר דני, ולצורך זה רכשנו מספר מקליטי וידאו HD שיאפשרו את המיגוון הגדול ביותר הקיים כיום, הפורמטים שנרכשו היו בטה HD מדגם HDW-M2000 ושני מקליטים מדגם PDW-F75 המקליטים בפורמט XDCAM HD פורמט המקליט על מדיית אופטית.


 


על מנת להתאים את הניידת לניידת HD היה צורך להחליף את כל הצגים של הניידת, ולהעביר את המסכים מיחס מסך של 4:3 ליחס מסך של 16:9, בפועל בנינו קיר מסכים חדש שמשלב את מסכי LCD שונים בהתאם לדרישות, המסכים המובילים הינם של חברת Sony, צגי LCD HD מדגם LMD-2050, צגים אלו מיועדים לניידות ותחנות שידור באיכות HD, שאר הצגים הינם צגים באיכות HD של חברת Primeview. כל צגי Primeview מחוברים למפצלים ונתבים שונים כך שפועל אנו יכולים לקבוע איזה מקור יוצג על גבי איזה צג.


 


איתן רומנו, מנהל מכירות ב AVCOM המתמחה בשירותי video system  integration איתן רומנו, מנהל מכירות ב AVCOM המתמחה בשירותי video system  integration "אנחנו גאים בהיותנו שותפים למעבר שידורי הספורט המקומיים לHD, המעבר מניידת SD לניידת HD אינו פשוט והצריך לא מעט פתרונות טכנאים תוך שמירה על נוחיות העבודה, העבודה עם דניאל מעמידה את מיזמור הפקות בשורה ראשונה עם הפקות ספורט HD הקיימות בעולם, שדרוג הניידת הינה צעד נוסף לשילוב טכנולוגיית HD של סוני בתחום השידור לאחר ההתקנות שבוצעו על ידי AVCOM בשנה האחרונה בYES ובHOT"


 


וללוח הזמנים מסיים דני "אנחנו מקבלים את הציוד השבוע ועד סוף אוגוסט אנו נסיים לשלב את הציוד בתוך הניידת. כך שהשידור הראשון של הניידת באיכות HDתלוי בערוץ עצמו, אם נצטרך אנו נוכל להיות מוכנים לפני, בפועל אנו חתומים עם ערוץ הספורט על הסכם לשלוש שנים לשידורי HD"