לאחר ההודעה של נטפליקס על הפחתת איכות השידור של תכני החברה כדי לאפשר לתשתית האינטרנט באירופה להתמודד עם הגידול של הצפייה, החברה הודיעה שהיא תבצע זאת גם בישראל בעקבות פנייה של משרד התקשורת.

 מהלך זה נועד להבטיח את תפקודו החלק של האינטרנט במהלך משבר הקורונה תוך שמירה על חוויית המשתמש בשירות הישראלי.

 בעקבות העומס בתעבורת הנתונים עליו מדווחים ספקי שירותי האינטרנט בישראל בצל משבר נגיף הקורונה (גידול של כ-20%- 30% בממוצע מהשגרה), פנה משרד התקשורת לחברת Netflix העולמית בבקשה להוריד את קצב הסיביות של שידורי החברה כפי שעשתה החברה במדינות האיחוד האירופי.

 Netflix נעתרה לבקשת משרד התקשורת ותוריד את קצב שידור הסיביות למשך 30 יום. שינוי זה ייושם כבר במהלך השבוע בהדרגה בכדי להימנע מעומס נוסף על הרשתות.

 לדברי שר התקשורת, חה"כ דוד אמסלם: "משרד התקשורת עוקב מקרוב אחר שוק התקשורת, בדגש על מצב תעבורת הנתונים והעומס על רשתות התקשורת, ביקשתי מאנשי המשרד לבחון דרכים שיביאו להקלה על העומסים ובין היתר לבצע פניה בנושא לחברת Netflix, אני שמח שזכינו לאוזן קשבת מאנשי החברה שנעתרה בזמן קצר לבקשה מתוך הבנת גודל השעה."

 דובר מטעם נטפליקס מסר כי: "בעקבות הדיונים בין משרד התקשורת הישראלי ל- Netflix ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה – החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום. אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ- 25% ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשנו".

 לפרטים נוספים