ב- 29 בינואר הוציא משרד הפנים האמריקני (DOI) מספר צו חדש 3379 (PDF) החושף מדיניות של מחלקה חדשה שמכוונת לטכנולוגיית רחפנים. על פי המדיניות, אנשי משרד הפנים אינם יכולים עוד להטיס רחפנים המיוצרים על ידי חברות בבעלות זרה או כאלה המיוצרים עם רכיבים מתוצרת חוץ.

משרד הפנים מביע חששות בנושא אבטחת סייבר כסיבה היחידה העומדת מאחורי הצו החדש. לדברי משרד הפנים, במקרה חירום עובדי המשרד יכולים לעשות שימוש נוסף בצי הרחפנים הנוכחי שלהם. את ההזמנה המלאה תוכלו למצוא כאן כתמונה או ישירות באתר משרד הפנים כ- PDF. עדיין לא ברור אם מדובר באמצעי זמני או לא.

תגובת DJI:
בתגובה לצו החדש פורסם פוסט בבלוג של החברה, לפיו הצי של משרד הפנים מונה 810 רחפנים אזרחיים (שרק כ 20% מהם הם מוצרי DJI) והוא הגדול ביותר בממשל הפדרלי. משרד הפנים משתמש ברחפנים למשימות רבות (יותר מ -10,000 בשנת 2018) כדי לתמוך בכל דבר, החל מסקר ציפורים נודדות וכלה בלחימה או פיקוח על הרי געש.

DJI מציינת  כי הוראה זו מבהירה כי דאגות ממשלת ארה"ב בנוגע לרחפנים של DJI אינן קשורות אפילו לא במעט לאבטחה והן במקום זאת חלק מסדר יום בעל מוטיבציה פוליטית להפחתת תחרות בשוק ותמיכה בטכנולוגיית הרחפנים המיוצרת באופן מקומי, ללא קשר לנושא.

על פי הודעתו של משרד הפנים עצמו, כל הרחפנים שנרכשו מיוצרים בסין או מורכבים מרכיבים סינים, כולל רחפנים מחברות שבסיסן בארה"ב ובאירופה. לפיכך, בעקבות המדיניות, נראה כי הסוכנות מתכננת לשמור על הרחפנים אלה ללא הגבלת זמן, ותבזבז את מיליוני הדולרים שהוצאו לרכישתם.

ב-DJI חוששים שמדיניות זו עשויה לדרוש גם הגבלה על ציוד אחר המשמש ברחבי DOI, כמו סמארטפונים, מחשבים ניידים, מכשירי קשר וכו'. הם לא שכחו לציין עלות נמוכה יותר ובטיחות מוגברת בשימוש בכלי טיס בלתי מאוישים לעומת מסוקים מסורתיים למשימות מסוימות.