ביוזמת החברה לתיירות אשדוד, עיריית אשדוד, משרד התיירות, החברה הממשלתית לתיירות ובהשקעה של מיליוני שקלים יצא לדרך לא מכבר פרויקט "אורות אשדוד" – מסלול טיול אור-קולי שאורכו כ-800 מטרים, שעל הפקתו עמלו למעלה משנה וחצי. המיצג משלב מקרני לייזר של Epson ליצירות וידאו ארט, וידאו-מפינג, אפקטים של תאורה, מסכי מים והולוגרמות, כשהתוצאה הסופית יוצרת מיצג תיירותי מרהיב של אורות ואפקטים, שיפעל לכל אורך חופשת הקיץ.

"המהלך של עיריית אשדוד שקידם עופר דרי, מנכ״ל החברה לתיירות אשדוד, חלוצי ופורץ דרך ובטוח שלא נראה כדוגמתו עד היום בערי ישראל״, אומר אסף שם-טוב, מנכ״ל משותף והמנהל הטכני של AVS שביצעו את העבודה, ״יש כאן מהלך אמיץ שמפגיש את התיירים הצפויים להגיע והתושבים עם כמה מוקדים שונים של התרחשות והחלוציות היא לא בהיקף, אלא גם בביצוע, ביישום בשטח ובתכנים הקריאטיביים עליהם היה אחראי ג׳קי בכר״.
מי זה שם-טוב? שם-טוב מספר כי האתגר הטכנולוגי היה גדול וככלל, התמודדות עם תצוגות קבע באוויר הפתוח (כך שיצטרכו לשרוד בכל תנאי מזג אוויר), עם התאמות לשטח עירוני על כל המשתמע מכך, עם שאלות שמע ותאורה וכמובן הקרנה.

לצורכי ההקרנה השתמשו בעשרה מקרני לייזר משני סוגים של חברת אפסון:

  • שש יחידות מהדגם: EB-L25000U בעוצמה 25,000 אנסי, באיכות WUXGA, המקרין באיכות 4k
  • וארבעה יחידות מהדגם: EB-L1755U בעוצמה של 15,000 אנסי באותה איכות.

המסלול מתחיל בבניין העירייה, שם מככב מיצג על גבי המבנה שמספר את סיפור של העיר אשדוד, הים שלצידה, הנמל והרב גוניות המיוחדת של תושבי העיר. משם, אפקטים של אור מובילים את הקהל אל התחנה הבאה – מוזיאון מונארט, שם מוקרן מיצג מרהיב על קירות המבנה, של צלילה אל מעמקי הים. מצודת אשדוד ים הפכה במה לחיזיון אורקולי מרהיב ועוצמתי, אשר מוקרן על קירותיה המערביים של המצודה, ממש מול הים. בתום המיצג במוזיאון מוזמן הקהל לטייל לכיוון פארק ים אשדוד, כשהוא מלווה באפקטים של תאורה שמכוונים את דרכו, ושם לסיום הטיול כולו, ועל גדת האגם בפארק חווה הקהל את אחד משיאי המיצג – חגיגת וידאו ארט על מסך מים ענק, שמשולב עם מזרקת מים משודרגת.

״מותגים שרותמים לצידם את הכוח של הטכנולוגיה החווייתית, זו שיוצרת זיכרונות ויזואליים ששורדים זמן רב –  מצליחים יותר״, אומר יעקב (קובי) כהן, מנהל תחום ההקרנה בחברת Epson ישראל. ״גופים רבים, ביניהם עיריות, הבינו את המגמה הזו וביותר ויותר מקומות, ממרכזי מבקרים, מוזיאונים, אתרי נופש, דרך אירועי ענק ציבוריים ועד למקומות בילוי ואירוח, ניתן לראות כי נעשה שימוש בטכנולוגיה שמסייעת ליצור חוויה״.

מיצג אורות אשדוד פועל בשעה 20:35 בכל ימי חמישי ומוצאי שבת ברחבת העירייה, בפארק אשדוד ים המיצג פועל בשעה  21:15
בחופשת הקיץ המיצג פעיל כל ערב.

סרטון

סרטון מצודת ים

צילומים: מייק אדרי