מצלמת הסטילס הגדולה בעולם, הידועה בשם Large Synoptic Survey Telescope Camera (LSST) מתקרבת להשלמתה עם חיישן תמונה המסוגל ללכוד תמונה של 3200 מיליון פיקסלים. ה-LSST הוא בערך בגודל של מכונית קומפקטית ויהיה מקורר נוזלי ל-100 מעלות צלזיוס על מנת להפחית את הרעש.

העדשה המסיבית של המצלמה היא בקוטר של 1.57 מטר, שדה ראיה של 3.5 מעלות, ותוכל לצלם שטח פי יותר מארבעים מגודל הירח בכל חשיפה. מערך העדשות יסיט את האור שהוא לוכד וישקף אותו דרך סדרה של מראות גדולות יותר בטלסקופ, שאחת מהן ברוחב 822 ס"מ.

מראות אלה יעברו את התמונה דרך קשתית אופטית משדה רחב דרך צמצם גדול על גבי 189 חיישני CCD של 4k אשר יהיו מסודרים על עשרים ואחת שורות מרובעות באורך 91 ס"מ.

השבבים מחוברים יחד כדי לייצר תמונות בנפח של 3.2 ג'יגה שמסוגלת ללכוד 15 טרה-בייט של נתונים בזמן שהמצלמה מצלמת כוכבים וגלקסיות במהלך עשר השנים הבאות. הנתונים ייקלטו הן מהספקטרום האולטרה-סגול הקרוב והן מהספקטרום הקרוב לאינפרא אדום.

ה-LSST מפותח על ידי SLAC National Accelerator Laboratory בשלב זה המצלמה נמצאת בבניה מחוץ לסן פרנסיסקו, המצלמה תוטס לדרום אמריקה, שם היא תוצב על גבי טלסקופ הסקר של Vera C. Rubin Observatory Simonyi בצ'ילה.

המצלמה צפויה לעלות לרשת עד מאי 2023, ואז תעבור בדיקות קפדניות במטרה לאמת את יכולתה לצלם תמונות בספקטרום האור הרצוי.

התמונות האסטרונומיות הראשונות צפויות בשנת 2024. המתעניינים יכולים לעקוב אחר התקדמות המצלמה באתר LSST, או דרך עמוד מצפה רובין בפייסבוק.

מקור הכתבה: PetaPixel