כרטיסי זיכרון הפלאש של Sandisk, יחליפו בהדרגה את קלטות הווידיאו במצלמות הווידיאו הדיגיטליות. הצעד הראשון לקראת המהלך בוצע כבר השבוע: חברת תומסון האמריקנית הודיעה על השקת מצלמת ווידאו מקצועית נטולת קלטות. במקום הקלטת מצויידת המצלמה (מדגם Grass Valley Infinity) בשני חריצי הרחבה לכרטיסי זיכרון מסוג קומפקט פלאש מהירים. זוהי המצלמה הראשונה מסוגה בעולם צילום הווידיאו המקצועי העושה שימוש בכרטיסים במקום בקלטות המסורתיות.


"לכרטיסים יתרונות ברורים על פני הקלטת", אומר שמעון סטולרו, מנכ"ל סנדיסק ישראל. "ניתן להשתמש בהם שוב ושוב ושוב בלא שתפגם איכות התמונה, שנית, היות ואין בכרטיס כל חלקים נעים, הם שורדים יותר מכל קלטת ואף מאפשרים לצלם בתנאי שטח קשים יותר, מה גם שקל לאחסן אותם ולנייד אותם. בנוסף, קל לערוך חומרי גלם שכבר נמצאים על פורמט קריא ונוח לשימוש שקל לפרוק אותו היישר למחשב העריכה. במקרה של קלטת, יש צורך קודם כל להוריד את המצולם לכונן הקשיח של המחשב".


כרטיסי הזיכרון בהם ייעשה שימוש במצלמה החדשה הם כרטיסי הזכרון SanDisk Extreme III CompactFlash בנפח של 8GB עליהם הכריזה סנדיסק לא מכבר. הכרטיסים עמידים בטמפרטורות שבין מינוס 25 מעלות ועד 85 מעלות חום ומפגינים מהירות כתיבה וקריאה של מינימום 20MB בשנייה והם נחשבים כיום לכרטיסים המהירים ביותר בשוק הצילום הדיגיטלי.


קו מוצרי ה- Extreme של סנדיסק מיועד בעיקר לצלמים הדורשים נפחים גדולים ומהירות כתיבה וקריאה.


סנדיסק, מי שהמציאה את מושג 'כרטיסי זיכרון הפלאש', היא הספק הגדול בעולם של מוצרי אחסון בטכנולוגיית פלאש. מרכז הפיתוח של סנדיסק בישראל הוקם בדצמבר 1996, באזור התעשייה שבתפן. המרכז הישראלי נעזר בטכנולוגיות של סנדיסק, בכדי לעצב פתרונות חדשים בתחום זיכרונות ההבזק, (פלאש) המיועדים ליישומים ולצרכים ייחודיים.


 


הודעה לעיתונות באנגלית