Blackmagic מציינת במפרט הטכני של מצלמת Production Camera 4K של החברה עבודה בתחום דינמי של עד 12 stops.  Brian Hallett יצא לבחון את הנתונים בעולם האמיתי. "ביקשתי לבחון כמה ניתן לבצע חשיפת יתר ותת חשיפה – ועדיין לקבל תמונה איכותית. כמו כן רציתי לבדוק מתי מופיע רעש ומה לעשות כדי למנוע אותו…". .


 


הבחינה


"הגדרות המצלמה: 4K ProRes, 400 ISO, תחום דינמי-פילם, קריאת מד אור 5.6. תאורה ממספר פנסי פלורוסנט על מסגרות עץ, על מנת לתת לפזר אור רחב ושווה. הצילום נעשה עם שינוי של 1/3 stop כל אחד. תיקון הצבע נעשה על מערכת  Symphony של AVID (קיימת אפשרות שתוכנת DaVinci Resolve תבצע עבודה טובה יותר בתיקון צבע והפחתת רעשים). בחרתי ב-AVID משום שניתן שהיא טובה, קלה ופשוטה לעבודה…".


 


גווני עור


בנושא גווני העור חיפשתי את נקודת השבירה שבה הרעש מופיע. רציתי לדעת מתי מופיע הרעש ועדיין אני עדיין נשאר בתחום הבטוח. בווידיאו המצורף אין כל עיבוד לתמונה. זהו צילום RAW כפי שיצא מהמצלמה…".


 



 


חשיפת יתר


אחד הדברים שגיליתי מיד הוא שברגע שהשבב מגיע לחשיפת יתר – אין דרך חזרה. ככה זה במצלמות דיגיטליות. כאשר בחנתי את הווידיאו לאחר תיקון הצבע – הופתעתי כמה ניתן להוריד את חשיפת היתר….".


 



 


תת חשיפה


מצלמת Production די דומה למצלמת Cinema בכך ששתיהן מספקות הרבה מידע בצללים. רציתי לצלם 2 stops נמוך יותר ובפוסט להרים חזרה ללא הוספת רבה של רעש. לאחר הורדה של 2 stops הרעש מופיע בצורה משמעותית אבל לא קריטית. חשוב לדעת שבווידיאו להלן לא בוצע כל תהליך הפחתת רעש. הרעש הופיע לראשונה בשיער ובאזורים הכהים. בפוסט השתמשתי ב-DaVinci Resolve להפחית את הרעש. המסקנה שלי:  באמצעות תוכנת Resolve ניתן להעלות 1 stops, אבל כתוצאה מכך יש להשתמש במערכת הפחתת רעשים כדי לבטל את תופעת dancing ants. כאשר מצלמים בפחות מ-3 stops  יש לשחזר את התמונה לצבעים הנכונים. כאשר מצלמים ב--4 stops נוצרים רעש, תזוזה בצבעים ומתקבלת תמונה כללית לא טובה.


 



 


מסקנות


גם בחשיפות יתר וגם בתת חשיפה נותרו פרטים רבים. למרות שהצילומים נעשו במשרד לא מואר היטב, יכולתי להעביר את החומרים לפוסט ולהפוך אותם לשימושיים. גם הגדרת המצלמה הוא תהליך פשוט ומהיר מאר בדגמים אחרים.


 


מקור המאמר