חברת Soloshot מיצרת ראשים ממונעים המיועדים לאפשר צילום ללא צלם. בסוף השנה היא השיקה את גרסה 3 של Soloshot המבצעת בצורה אוטומטית את הצילום, העריכה, ההפקה ואפילו ההזרמה.


 


צילום:


הצילום באמצעות חיישן שנמצא עם נושא הצילום (34 גרם) (קיימים שני חיישנים: אחד מוגן מים 15 מטר, והשני מוגן מכות 7 מטרים). יחידת הבסיס שהמצלמה יושבת עליה מבצעת עקיבה אחרי החיישן באמצעות ראש נשלט המבצע צידודים אופקי ואנכי כולל הגבהה ושינוי הזום עד למרחק של 600 מטר במשך 3 שעות. המערכת מצריכה כיול (30 שניות), חיבור בין יחידת הבסיס לחיישן, וניתן להזיז את יחידת הבסיס גם בזמן הצילום עצמו. המערכת תומכת בעד 15 חיישנים שונים, וניתן לעבור בין חיישן לחיישן באמצעות מסך המגע הקיים או באמצעות טלפון חכם. בנוסף ניתן לחבר מספר עמודות צילום שהתייחסו לאותו חיישן. מהירות העיקוב הנה 80 מעלות בשנייה בשני הכיוונים, בהגבהה ב-120 מעלות ב-40 שניות. ניתן לחבר את יחידת הבסיס למגוון חצובות.


 


עריכה – SOLOSHOTedit:


הגרסה הנוכחית מאפשרת עריכה אוטומטית, לוגריתם חכם מנתח את התמונות ויוצר רצף חדש, כמו כן ניתן להחליט על נקודות חשובות על ידי לחיצה על "תייג את התמונה כתמונה חשובה". התוכנה קיימת בגרסאות שונות (מערכות ניידות ומחשבים ניידים ונייחים), מה שמאפשר למשתמש לבצע עריכה ידנית של חומרי הגלם, כולל תיקון של נקודות הכניסה והיציאה שהתוכנה האוטומטית ביצעה. בנוסף ניתן להעביר את התכנים כאשר מחוברים לרשת ל-SOLOSHOTcloud.


הפצה:


השימוש בכלים הקיימים לניידים וכולל שירותי ענן מאפשר לנהל את החומרים ברמה של מתי ולאן להפיץ את התכנים.


הזרמה של הצילום בזמן אמת: היישום SOLOSHOTapp יאפשר הזרמה של הצילום (גרסת בטה תושק במרס 2016). הגרסה תאפשר הגדרות של צופים וכל אחד יוכל להוריד את התוכנה ללא תשלום.


 


בנוסף החברה השיקה גרסת PRO, שההבדל המשמעותי הנו גודל המצלמה שניתן לחבר ליחידת הבסיס. הגרסה הרגילה תומכת במצלמות עד למשקל של 45 ק"ג בעוד שגרסת הפרו תומכת עד למשקל של 4.5 ק"ג. הבדל נוסף הקיים הנו גודל מסך השליטה. בגרסה הרגילה המסך הנו 2.4 אינץ' בעוד שגרסת PRO כוללת מסך 3.5 אינץ'.


 



 


החברה משווקת שתי מצלמות:


Optic25 Camera, מצלמה עם אורך מוקד של 25x המקליטה באיכות 1080p או צילום סטילס 12 מיליון פיקסלים, למצלמה כניסת מיקרופון חיצוני בנוסף למיקרופון הפנימי הקיים, המצלמה מבוססת על שבב 1/2.3 אינץ'. ההקלטה מתבצעת על כרטיס מיקרוSD.


Optic65 Camera, המצלמה זהה למצלמה הראשונה למעט אורך מוקד של 65x והקלטה באיכות של 4k.


קיים מתאם לחיבור של מצלמות אחרות על מנת לאפשר שליטה על המצלמה – לרשימה של המצלמות התואמות.


מחירים:


·         ערכה עם יחידת בסיס, חיישן, מצלמה 25 – 599 דולר, כעת במבצע 413 דולר


·         ערכה עם יחידת בסיס, חיישן, מצלמה 65 – 899 דולר, כעת במבצע 620 דולר


·         ערכה עם יחידת בסיס גרסת PRO, חיישן, מתאם למצלמה אחרות – 699 דולר, כעת במבצע 482 דולר


·         מצלמה 299/499 דולר בתאם לדגם, במבצע 206-344 דולר


·         חיישן נוסף 149 דולר, במבצע 102 דולר


 



 


מערכת אתר Cinema5D בחנה את המערכת גרסת PRO, להלן הסיכום של Tim Fok:


הוא כותב: "אני רואה בכלי הזה כלי מעולה לצלמי ספורט אקסטרים, בעלי חיות וצלמים המצלמים את עצמם."


למקור המאמר