ב-1 בפברואר, לאחר חודשים של פיתוח, חברת Strada, פלטפורמת הענן החדשה התומכת בינה מלאכותית ליוצרי תוכן, המבטיחה "להמציא מחדש" את תהליך העבודה של המדיה, להפוך משימות ידניות לאוטומטיות ולפשט את העבודה המשותפת במהלך כל מיני צילומים. מייסדי Strada – האחים מייקל סיוני (Michael Cioni), לשעבר Frame.io שנרכשה על ידי אדובי, סגן נשיא בכיר גלובלי לחדשנות ופטר סיוני (Peter Cioni) לשעבר נטפליקס, מנהל תכנון משאבים – חשפו ביום חמישי האחרון את כל התכונות של החזון שלהם, ויתנו אפשרות לרישום לשלב הבדיקות המוקדם.

מטרתם ליצור פלטפורמה מבוססת ענן עם כלי בינה מלאכותית משולבים, שיאפשרו ליוצרי סרטים לספק תוכן באיכות גבוהה יותר, מהר יותר. לדבריהם, פתרון תהליך העבודה האוטומטית שלהם אמור להיות שימושי עבור כל יוצר תוכן: מצלמים הוליוודיים, המשך בבמאים עצמאיים ועד יוטיוברים וכל משתפי הפעולה ביניהם.

החלום: לאחר כל צילום עם מספר מצלמות שכולל צוות גדול ודיאלוגים, הבמאי מקבל את חומרי הגלם מסונכרנים כולל סאונד וכתוביות ישרות לטאבלט, כל המידע זמין גם לעורך שנמצא במקום אחר שמקבל גישה לתכנים דרך ממשק דפדפן פשוט, מפקח התסריט יכול לגלול דרך הטייק האחרון ולבדוק את כל נושא ההמשכיות, בזמן זה גם השחקנים יכולים לצפות בתכנים כדי להוסיף עוד מבט על ההפקה.

זו המערכת שכוללת סנכרון בענן, אפשרות תצוגה של מולטיקאם, תמלול ותרגום אוטומטיים, המרת קידוד ותיוג וניתוח מבוסס AI. יתרה מכך, המפתחים של Strada טוענים שהיא תהיה ניתנת להתאמה אישית, כלומר המשתמשים יוכלו לעצב תהליכי עבודה לצרכי הפוסט-פרודקשן הייחודיים שלהם.

לפי צוות מפתחי הפלטפורמה, הם הצליחו לנתח את האתגרים החוזרים בפניהם בתהליכי עבודה שונים (לא רק בווידאו אלא גם בתמונות סטילס ואודיו) ולעקוב אחריהם למרכיבים בסיסיים. זה איפשר להם לכלול את אלה בפתרון מבוסס הענן החדש שלהם. הם חילקו את התהליך לארבעה גורמיםL

  1. העברה – נכון לעכשיו, Strada תואם ל-Dropbox, Google Drive, Frame.io ו-Lightroom, מה שמאפשר ליוצרי תוכן לראות את המדיה שלהם בתוך ממשק משתמש יחיד, כמו גם להעביר בין יעדים. (גם מפתחי Strada מתכננים לכלול אינטגרציות נוספות בעתיד);
  2. ניווט בתוכן – התוכנה מבוססת בינה מלאכותית תוכל ליצור אוטומטית כתוביות הניתנות לחיפוש ביותר מ-100 שפות;
  3. אנאליזה (תג + ניתוח) – תכונה זו מאפשרת למשתמשים לתייג אוטומטית אובייקטים, אנשים, מיקומים ורגשות לחיפוש נוסף;
  4. קידוד – הכולל ייצוא קבצים עם המטא נתונים הנכונים לעריכה והפצה.

ההשקה (שעה)